Moderator: Moderatorer

TreVolvos skrev:Gav bilen en 9000-mila service :)
2426 kronor fattigare efter att ha löst ut den. Klart godkänt.

Tog en sväng i bilhallen under tiden och fastnade för nya S60CC. Livsfarligt, den gav ett stort habegär :D
Får man fråga vart detta var? Jag ska själv göra 12000-milaservice på min (En skvätt olja och alla filter, inget annat) och efter att ha kollat runt bland en del olika Volvo-verkstäder låg alla i intervallet 6-7000. Billigaste jag hittills hittat var på Mekonomen ute i Sala för 3700...
Mikeys skrev:

Tog en sväng i bilhallen under tiden och fastnade för nya S60CC. Livsfarligt, den gav ett stort habegär :D
Får man fråga vart detta var? Jag ska själv göra 12000-milaservice på min (En skvätt olja och alla filter, inget annat) och efter att ha kollat runt bland en del olika Volvo-verkstäder låg alla i intervallet 6-7000. Billigaste jag hittills hittat var på Mekonomen ute i Sala för 3700...
Var NOGA med att kolla så det är samma moment som utförs när du jämför priser!!
Mekonomen är dyra så halva priset för samma service tror ja inte på.
Perra83 skrev: Var NOGA med att kolla så det är samma moment som utförs när du jämför priser!!
Mekonomen är dyra så halva priset för samma service tror ja inte på.
Jodå, det har jag bra koll på. Olja, luftfilter, mikrofilter och bränslefilter. Och det där med Mekonomen skiljer från verkstad till verkstad då alla drivs oberoende. Den närmast hem till mig ville ha 5400.

Som jämförelse har vi en BMW 520d (2008) i hushållet, och den gjorde vi nyligen precis samma service som min S40 skall ha, med samma moment. Det gick på 3800 på auktoriserad BMW-verkstad i Uppsala. Hade jag vetat att Volvon skulle bli så mycket dyrare så hade jag nog köpt mig en liten BMW i stället (Typ 118d), och kvittat lägre servicekostnad mot högre försäkringspremie...
Mikeys skrev:

Jag gav 4138:- när min var på 12000-mila (2014-05-08), detta hos en auktoriserad Volvo-verkstad. :-)-)
Mikeys skrev:

RoslagsBil i Norrtälje (auktoriserade på Volvo). Inget bränslefilter denna gång (byttes senast vid 7000 mil) men alla andra, inkl kupéfilter.
TreVolvos skrev:
Spoiler »
RoslagsBil i Norrtälje (auktoriserade på Volvo). Inget bränslefilter denna gång (byttes senast vid 7000 mil) men alla andra, inkl kupéfilter.
Då är vi två som anlitar dem :-)-)
TreVolvos skrev: RoslagsBil i Norrtälje (auktoriserade på Volvo). Inget bränslefilter denna gång (byttes senast vid 7000 mil) men alla andra, inkl kupéfilter.
Där ser man. Det där bränslefiltret måste vara jäkligt dyrt, för jag fick lite över dubbla priset mot dig av Roslagsbil. :roll:
  • 1
  • 472
  • 473
  • 474
  • 475
  • 476
  • 1912
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden