Moderator: Moderatorer

Ska jag göra. :D
Haft Volvo Assistans till att hämta bilen då hustrun fått punktering. Som tur var satt det bara en skruv i däcket och lite senare var däcket lagat och bilen körbar igen och bara till att hämta på Volvo. 250 kr är ju alltid tråkiga pengar, men ändå i jämförelse med vad ett nytt däck kostar en barnsligt billig summa... Nya Nokian WR SUV3 vinterdäck 255/50/R19...
Fått bilen handtvättade på firma.

Åker till dagis å hämtar barnen. Det första 5-åringen säger när han kliver ut från dagis är "Hur blev bilen så ren pappa?"

Öga för detaljer! Det är min son det!
Fick äntligen tid att söka efter ett irriterande ljud - skrammel/knak/gnek - som uppstått någonstans bak i bilen. Började med att riva ut allt i bakluckan - insynsskydd, reservdäck, domkraft och allt annat krafs man har med sig. Ingen skillnad. Kollade i sidopanelerna så inget var löst.
Fällde ryggstöden bak - då vart det tyst! Höger ryggstödsinfästning/lås hade ett litet glapp som knappt märktes. Fixade det tillfälligt med ett par varv vulktejp på bygeln så nu är bilen fri från "extra" oljud och jag är glad igen :D

Jag kanske borde be verkstaden justera låset vid nästa service? Eller är det bara att köra på och fortsätta vara glad? :?:
Hm, jag har något liknande till och från, låter som att det är något som skramlar från höger baksäte. Kanske skulle kolla om det kanske är samma sak för mig. Bra tips :)
  • 1
  • 452
  • 453
  • 454
  • 455
  • 456
  • 1912
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.