Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:för han glömde helt bort att ge mig ett kvitto. :roll:
Själv skulle jag krävt kvitto... såna skitfirmor ska man fan inte gynna. Som när en kollegas polare blev skickad till en bilverkstad här i stan från arbetsförmedlingen, den första frågan han fick var om han kunde tänka sig att jobba svart :shock:

Välkommen till det "nya Sverige" :evil:
+1 på Joel80:s historia, trillade nästan av stolen. Kan hålla med om att svart arbetskraft inte är det bästa men ibland orkar man väl inte argumentera, tyvärr.

Inte en direkt liknelse kanske men kom och tänka på en sak nu. Var tvungen att köpa nytt bilbatteri en gång i alperna och bråttom var det, fick hjälp av hyresvärden med startkablar och for iväg till macken han rekommenderat, väl där möter en halvsuspekt mackarbetare upp mig utanför och kollar under huven och säger att visst, visst vi fixar ett batteri, är tillbaka om 15 minuter. Min observanta sambo sa då att men ni säljer ju bilbatterier på macken, det står ju på skylten där. Ja men jag fixar ett bättre till under halva priset, jaja sa jag men är du inte tillbaka om 15 minuter köper jag ett batteri här. Han for iväg som en biltjuv och var tillbaka efter 10 minuter med ett sprillans nytt toppenbatteri, för en struntsumma, allt bytt och betalat på 15 minuter. Fick mig en tankeställare först efteråt, har jag köpt stöldgods, kanske har de stulit en lastbil med bilbatteri? Ptjae, gjort är ju gjort men ibland ska man kanske tänka efter före.

Jaja nog om det, förresten snygg toning du har på V60:n Joel80 :-)-)
Tack.. Den är nästan lite väl mörk ibland.. Fast det är skönt för barnen under soliga sommaren. :)

Och att jag inte fick kvitto har faan inget med "det nya sverige" att göra.. Jävla idiotkommentar. (Du kanske inte menade det så illa som det låter.. Men jag verkligen avskyr sån där vardagsrasism.) Skumma företagare har alltid funnits och dom består av alla slags människor.
Hade jag haft firmabilen hade jag bråkat om kvitto.. Nu orkade jag inte med honom och summan var så liten. Jag blir också sne på folk som smiter och fuskar.. Oavsett ursprung och samhällsklass.
joel80 skrev:Jävla idiotkommentar.
Du får tycka vad du vill om min kommentar & var rasism kom in i mitt inlägg vet nog bara du. Tror dock att ordvalet blev fel då det kanske idag "bara" förknippas med diverse invandringsfrågor.

Jag menade dock att det "nya Sverige" innebär fler små skitfirmor som inte bryr sig ett jävla skit om kunden osv, vem som äger skiter jag i då dom är lika puckade oavsett vem det är, men dessa firmor har väl som du sa alltid funnits. Antingen finns det som jag tror fler eller så är det bara så att idag sprids rykten osv snabbare... Antagligen en kombination av dom båda, vad vet jag!?

Min kommentar riktade sig mot skojarfirman här på hemmaplan där arbetssökande blir ditskickade & dom blir erbjudna svartjobb som första fråga, hade du sedan hört hur dom behandlar sina kunder & reparera bilar så blir man förbannad... så välkommen till det nya Sverige där snart ingen jävel bryr sig längre :evil:

Kalla mig inte rasist... jävla idiotkommentar!!
Håller med Börne! Fanns inte en tillstymmelse till vardagsrasism i hans inlägg. Nu missuppfattade säkert Joel inlägget men just det där är verkligen en del av det "nya Sverige". Allt kan vinklas till att bli rasism! Att det sedan inte är speciellt många som ens har koll på definitionen av rasism tycker jag är sorgligt! Rasism som sådan är fruktansvärd, men när folk skriker "rasism" om både det ena och det andra kommer begreppets innebörd snart urholkas och förlora sin kraft.
Ok.. jag överreagerade kanske... Är så less på allt skit i facebookflödet och på andra sociala medier, och satt precis och var irriterad på en delad artikel där nån använt en bild av ett barn som bitits av en hund, men skrev att han blivit misshandlad av en invandrare p.g.a att han hade blå ögon... Irritationen slog över lite hit också.
joel80 skrev:Ok.. jag överreagerade kanske... Är så less på allt skit i facebookflödet och på andra sociala medier, och satt precis och var irriterad på en delad artikel där nån använt en bild av ett barn som bitits av en hund, men skrev att han blivit misshandlad av en invandrare p.g.a att han hade blå ögon... Irritationen slog över lite hit också.
Gör som jag: Vägra det som så fint kallas sociala medier. Jag har varken Facebook, Twitter, Instagram och allt vad det heter. Jag skiter fullständigt i vem som bakar en kaka eller vad grannens ungar gör i skolan. Ett medie kan aldrig vara socialt, det kan bara vara skvaller, lögnesspridande och allmänt drygt. Och varför skulle jag helt plötsligt vilja vara vän eller kompis med någon från plugget, som inte har hört av sig tidigare och som jag för den delen knappt umgicks med då.

Tack men nej tack. 8)

Förresten, jag har inte gjort något alls för min bil idag. 8)
Hertsh skrev:Satt på de obligatoriska stänkskydden som inte följde med vid leverans av bilen.
Bland det första jag ska göra når jag fått leveransen av min. Dom ligger hemma i garaget och väntar!
  • 1
  • 445
  • 446
  • 447
  • 448
  • 449
  • 1912

jag vill ändå ha mekaniska vanliga d&o[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid