Moderator: Moderatorer

Riktigt läckert Jim!
Måste försöka hitta något trevligt fotoställe här omkring innan sommardäcken åker av.

Själv ska jag hiva i lite spolarvätska i bilen idag och byta ena positionsljuset som gett sig. Alltid bra att ha reserver. :D
Däremot inte lika kul när spolarvätskelampan börjar lysa och man ser det i ögonvrån när man kör, den microsekund det tar för en att titta ner på instrumenthuset och se vad som står på... Man hinner se många tusenlappar flyga förbi, så i slutändan är det "kul" att det bara är påfyllning som behövs. Men paniken infinner sig varje gång. :lol:
Senast redigerad av 1 grillchips, redigerad totalt 0 gånger.
Grymma bilder ändå :) Skulle själv vilja fota nångång men är oduglig på att få till bra bilder :P
Användarvisningsbild
av yoshy
Var in på volvo för att fråga hur lång tid en polestaroptimering skulle ta mellan tummen och pekfingret och fick svaret "mellan 30min - 2h beroende på hur VIDA behagar fungera men vi kan testa nu på en gång om du vill?"
Javisst sa jag och gav iväg nycklarna. 10 min senare kommer serviceteknikern och säger att bilen redan är optimerad!

Så fick gå därifrån 62.50:- fattigare för ett owners package samt att jag fick ett intyg att optimering var gjort. Så nu är frågan vad man ska göra för alla pengar som blev över :)
yoshy skrev:Var in på volvo för att fråga hur lång tid en polestaroptimering skulle ta mellan tummen och pekfingret och fick svaret "mellan 30min - 2h beroende på hur VIDA behagar fungera men vi kan testa nu på en gång om du vill?"
Javisst sa jag och gav iväg nycklarna. 10 min senare kommer serviceteknikern och säger att bilen redan är optimerad!

Så fick gå därifrån 62.50:- fattigare för ett owners package samt att jag fick ett intyg att optimering var gjort. Så nu är frågan vad man ska göra för alla pengar som blev över :)
Om det är ett stort problem så kan du få sätta in dom på mitt konto. Skicka ett pm om du behöver kontonummret. :)
Detta bevisar ju att volvo överdebiterar tiden för många av jobben de gör :-)
Lämnade in bilen för byte av kamrem och multirem + basservice på min V50 2.0D -06- Det var den sista auktoriserade servicen som utfördes på denna bil, hädanefter blir det egen service.

5 timmar senare och 8800kr fattigare hämtade man ut bilen.
börne: Monterat foliering av en Saab på din Volvo?! ;)
Trist med punka! Men fälgen är hel hoppas jag?
grillchips skrev:börne: Monterat foliering av en Saab på din Volvo?! ;)
Trist med punka! Men fälgen är hel hoppas jag?
Ingen fara med fälgen då det tömts under natten, märkte ingenting när jag körde hem igår. Dom håller på & renoverar grannhuset, så får nog hålla koll efter spik & skruv nu :evil:

En kollegas fina 9-3 Aero 2.8T du ser, även den i "rätt" färg :D
  • 1
  • 441
  • 442
  • 443
  • 444
  • 445
  • 1912

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240