Moderator: Moderatorer

#1003142
Ja men det hade jag ju egentligen koll på! Har ju byggt i "bygg din volvo" flera gånger.. Sorry för desinformationen. :)
Nästan 1500 liter soppa iskillnad under leasingperioden gör ändå stt typ hela skillnaden försvinner för mig..

Nu har jag också börjat snegla på en V60 D5 Laddhybrid... Provkörde en D6a igår också. :)
#1003246
Det kan ha varit en dyr upplevelse.. för en D4 känns inte allt lika rolig nu som en laddhybrid.. (Även om den jag kollar på "bara" har 163 + 70 hk.) ;)

Jag ska begära offert för båda att kunna räkna lite på skillnaderna. Jag måste snabba mig lite, för efter årsskiftet för man inte längre 40k i supermiljöbilspremie för en laddhybrid. :( Det halveras till 20k. (Kanske vettigt att man inte får lika mkt för en hybrid som en ren elbil, men då borde dom samtidigt höja ersättningen till de som köper elbilar tycker jag..)

Jag testade Power-läget på påfarten till E4 från Gävle Södra... Trots uppförsbacke drog det på ordentligt! :D

Sen körde jag de sista 5-6 km tillbaka till Bilhandlarn i pure-läget och konstaterade att den klarade både motorväg och skapligt snabb acceleration från rödljusen utan att starta dieselspisen. :)
#1003376
joel80 skrev:Det kan ha varit en dyr upplevelse.. för en D4 känns inte allt lika rolig nu som en laddhybrid.. (Även om den jag kollar på "bara" har 163 + 70 hk.) ;)

Jag ska begära offert för båda att kunna räkna lite på skillnaderna. Jag måste snabba mig lite, för efter årsskiftet för man inte längre 40k i supermiljöbilspremie för en laddhybrid. :( Det halveras till 20k. (Kanske vettigt att man inte får lika mkt för en hybrid som en ren elbil, men då borde dom samtidigt höja ersättningen till de som köper elbilar tycker jag..)

Jag testade Power-läget på påfarten till E4 från Gävle Södra... Trots uppförsbacke drog det på ordentligt! :D

Sen körde jag de sista 5-6 km tillbaka till Bilhandlarn i pure-läget och konstaterade att den klarade både motorväg och skapligt snabb acceleration från rödljusen utan att starta dieselspisen. :)
Härligt! :)
#1003458
Äntligen fått tummen ur och kopplat till in xenon i helljuset enligt Camels beskrivning.

Så nu får det gärna bli mörkt så att man kan testa ordentligt ;p Oavsett så är det garanterat ett steg upp från LED-lamporna jag kört med ett tag nu.
#1003465
Hämtat lite freebies! Nu är bara frågan va tusan jag ska göra med dessa.
Bild
#1003467
grillchips: Du kan släppa av de hos mig :)
#1003476
Micce: Det tror jag nog! :D
Jag har ett rejält dilemma kring dessa och jag ska försöka fatta mig kort:
Idag har jag 19" sommar och 15" vinter.

19" sommar har 3 av samma däckmärke, 1 udda märke. 1 av dessa 3 lika är ganska slitet och behöver bytas nästa säsong vilket egentligen innebär att jag behöver byta alla 4 för att inte köra på 3 olika märken, jag tycker inte ens om att köra på 2 olika.

15" vinter är helt okej och klarar sig några säsonger till, bra med dubb och så. Men estetiskt åt fanders, jag dör inombords varje gång jag skiftar från 19" till 15".

Dessa nya BBS Medea är 18" med olika slitna gummin, ett par fälgar jag egentligen inte är stormförtjust i men som jag fick en lite väl bra deal kring.

Alternativen som finns (och här utgår jag från att jag säljer mina 15" dubb för att täcka en liten del av kostnaden för nytt gummi):
1: Köra 19" sommar fortsättningsvis, köpa nya sommargummin och även punga upp svindyra pengar för dubbdäck till 18".
2: Köra 19" sommar fortsättningsvis, köpa nya sommargummin och försöka BYTA mina 18" mot ett par sjysta 17" då jag känner mig helt bekväm i 225 i bredd på vintern som i alternativ 1. Lite billigare dubbdäck till 17" också, men marginellt.
3: Köra 18" sommar med nya sommargummin och sälja 19" samt 15" för att finansiera 17" vinter.

Eller:
Köra 19" sommar med nya sommargummin och köra vidare på 15" vinter tills dess att ny bil införskaffas om 1-2 år.
Som student i 10 månader till så är budgeten limiterad och jag vill verkligen inte köra vidare på 15"...
Dessa bekymmer här i livet. :D
Användarvisningsbild
av P210
#1003495
Låt sommarfälgarna vara, de gör ju hela din bil!
Vad gäller vinterdäck känner jag igen ditt dilemma, inget man blir glad över att släpa fram! Dessutom är jag allergisk mot allt som samlar saltsörja och klet när det gäller vinterfälgar, så Mede:ornas alla skruvar gör att de får bort som vinterfälgar, slätt och lättvättat ska det vara!!

Sälj dem + 15" vinterhjulen och leta begagnat 16-17" till vinterhjul, större blir bara för brett...
Leta efter beggade Serapis, Ixos, Pegasus som är lättvättade, behöver inte vara bästa skicket på dem om de ska vara vinterfälgar, vinterdäck köper man billiga och byter ofta! Ska de bara hålla ett par säsonger så finns det på Blocket också!

Mina Spartacus 17" med slutkörda däck gick förresten på Blocket för 2000kr samma timma som jag lade ut dem, lade till 1700kr och fick en omgång fina Cratus med två sprillans och två halvslitna Contisport 5! Blocket rules :D Börja bevaka och ha inte för bråttom, till sist dyker kapen upp!
  • 1
  • 414
  • 415
  • 416
  • 417
  • 418
  • 1912
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]