Moderator: Moderatorer

:lol: Idag lade även bilens andra nyckel av. Nu är bilen helt startspärrad. Har provat allt utom att byta antennringen vid tändningslåset. Kan det bero på att jag har bytt olja själv eller öppnade bakluckan med vänster hand eller att jag har röda kortbyxor? Börjar misstänka att bilen är programmerad att "gå sönder" så Volvo får in pengar. En jättefin XC70 som inte går att lita på ett dugg. Till vintern är det förenat med livsfara att fara med den. Tänk om den inte går igång om jag stannar och pinkar.
Har haft den i ett antal år trots att alla avrådde mig från Volvo. Den har i princip aldrig varit hel någon gång, någon dag bara. Senast var det för ett år sedan, då uppgraderade jag programvaran och allt var helt ok enligt datorn trots att det var en hel del fel på bilen.
Så jag har klappat den lite på huven och sagt jättesnällt att jag inte ska skälla på Volvo. De gör ju bara så gott de kan. :roll:
Undrar hur mycket billigare och bättre för nerverna det är att leasa en ny bil än att äga en Volvo som är några år?
fatqudo skrev:Bild Idag lade även bilens andra nyckel av. Nu är bilen helt startspärrad. Har provat allt utom att byta antennringen vid tändningslåset. Kan det bero på att jag har bytt olja själv eller öppnade bakluckan med vänster hand eller att jag har röda kortbyxor? Börjar misstänka att bilen är programmerad att "gå sönder" så Volvo får in pengar. En jättefin XC70 som inte går att lita på ett dugg. Till vintern är det förenat med livsfara att fara med den. Tänk om den inte går igång om jag stannar och pinkar.
Har haft den i ett antal år trots att alla avrådde mig från Volvo. Den har i princip aldrig varit hel någon gång, någon dag bara. Senast var det för ett år sedan, då uppgraderade jag programvaran och allt var helt ok enligt datorn trots att det var en hel del fel på bilen.
Så jag har klappat den lite på huven och sagt jättesnällt att jag inte ska skälla på Volvo. De gör ju bara så gott de kan. :roll:
Undrar hur mycket billigare och bättre för nerverna det är att leasa en ny bil än att äga en Volvo som är några år?
Leasa en Volvo :)
Jonnybcool skrev:Blev en tvätt i brist på annat.

Bild
Trevlig lack!

Inte för att jag gillar det men hur har du löst loggan på stänkskärmen??? :)
Glad igen. :lol: Jag slipper leasa! Ordnade felet genom att ta bort plasten runt rattstången och jucka på alla sladdar och pilligurer runt startlåset. Var noga att inte dra ut något eftersom jag inte brutit strömmen. Några juck senare provade jag och alla nycklar fungerade.
Vad jag lärt mig idag? Jo, på en Volvo biter endast smicker. Klagar jag på usel kvalitet så blir det bara värre.
Jag klappar ofta Betty Blue på instrumentbrädan efter långkörningar och berömmer henne, sambon tycker väl mest att jag är dum i huvudet men vadå, jag gillar min bil och jag hoppas liksom att det är ömsesidigt. :lol:
Micce1980 skrev:
Jonnybcool skrev:Blev en tvätt i brist på annat.

Bild
Trevlig lack!

Inte för att jag gillar det men hur har du löst loggan på stänkskärmen??? :)
Det är en dekal som jag beställt från ett tryckeri.
Fiffigt gjort, uppskattar spännande lösningar :)
Micce1980 skrev:Fiffigt gjort, uppskattar spännande lösningar :)
Ja jag gillar att sticka ut lite från mängden, måste ju göra nånting när man har Sveriges "vanligaste" bil :p
  • 1
  • 405
  • 406
  • 407
  • 408
  • 409
  • 1912

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Limp home ger garanterat felkod. Den beror på[…]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]