Moderator: Moderatorer

Snyggt P210! Håller med dig om att Cratus är extremt lätta att hålla rena :D När mina 18" blev lackade så drog över ett lager klarlack på dom också så nu är det ännu lättare att hålla dom rena och fräscha :lol:
Användarvisningsbild
av P210
Gillar att de som många av Volvos fälgar saknar "trappan" eller de "dubbla diametrar" mellan ekrarna som de flesta femekrade alufälgar har, det gör att smutsen inte får fäste i "hörnen" lika lätt :D
Bild
Verkar dock vara matt klarlack på dem original, är det något man ska anmärka på var det lite mer lyster på silverfärgen i mina Spartacus, kanske räcker att matta ned dem och låta lägga på ett lager blank klarlack i vinter.
Snackat med skadeverkstan idag. Troligen blir min bil klar på fredag, då med bla ny stötfångare fram, nytt värmeskydd mellan avgasrör och kaross under/bak, nya kylarslangar, ny hasplåt mm mm....
Bytt olja, Oljefilter och tändstift.
Gjorde en grej som jag inte egentligen vet om det är vettigt ?
Köpte PTF spray och sprayade samtliga leder o bussningar och stag på bilen!!!!!
Vad tror ni om detta förfaringssätt?
Åker jag på byte av rubbet i vår ?
:???: :???:
Bytte soppapump på bilen häromdagen efter att den några dagar tidigare tvärdött.

En sak oroar mig dock lite, bensinen som rann ur pumpen när jag satte den på asfalten ser ut som på bilden.

En bränslerengöring (Redline och liknande) kanske är på sin plats?Bild
Det är väl tjäran i asfalten som löst upp sig och färgat allt.
  • 1
  • 401
  • 402
  • 403
  • 404
  • 405
  • 1912

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]