Moderator: Moderatorer

Bytt hjullager fram/hö och spindel fram/vä.. Hemskt att byta hjullager på dessa v50's men men, låter det som om en tvättmaskin centrifugerar i fronten så var det kanske dags x)
Fick även lov att ta bort toningen på framlysena eftersom SBP inte gillade det alls men baklysena var det inget tal om..
grillchips skrev:Hoppas det löser sig fjohan! Jag vet flertalet som bytt sina pga läckage, verkar inte vara en bulletproof pjäs. Kostar inte många hundringar på nätet men såklart irriterande.
Tack! Hänger dock inte med på vad som skulle bytas...?
Idag var vattnet slut igen i exp.kärlet, hela motorrummet är nersörjat av vatten/glykol. Fyllde på och rullade sakta de km som jag har till närmsta Volvoverkstad. När bilen parkerats utanför verkstaden rinner allt ut, vilket resulterar i en stor pöl under bilen. :-(O)
Vid närmare koll under så ser det ut som att grävlingen jag körde på 25 juli har slagit sönder hasplåten och tryckt till nedre slang till kylaren, som har skavts sönder och nu helt brustit.
Skadeverkstan öppnar igen efter sommare på måndag, får besöka dem då.
Fick istället styra näsan till Hertz kontor vid centralen som var enda platsen med en ledig hyrbil, så nu står en Savilegrå V60 D3 MY15 (man, Momentum, Rex 17", sollucka, autobroms-grejjen, blis, nav och typ allt annat...) i garaget... :-)-)
Hoppas du har självriskreduceringen för viltolycka.. Då kommer du i allafall undan skapligt billigt.
joel80 skrev:Hoppas du har självriskreduceringen för viltolycka.. Då kommer du i allafall undan skapligt billigt.
Jo det har jag. Den ordinarie självrisken ligger på 3000:- och reduceringen är 3000:- :-)-) Behöver "bara" betala 25% av dygns och km-kostnaden för hyrbilen.
fjohan82: Expansionskärlet tänkte jag på. Det verkar läcka i tid och otid för vissa.
Bli inte alltför kär i V60n nu! ;) Men passa på att lasta o måtta lite vettja. Bara för att jämföra. ;)
grillchips skrev:fjohan82: Expansionskärlet tänkte jag på. Det verkar läcka i tid och otid för vissa.
Bli inte alltför kär i V60n nu! ;) Men passa på att lasta o måtta lite vettja. Bara för att jämföra. ;)
Okej! Nej det är typ enda stället det inte är blött, kärlet och slangarna som sitter i det. Läckan är längst ned sen har remmen som bla sitter på generatorn (multirem?) vispat runt vattnet/glykolen i hela motorrummet. Bla är motorskyddskåpan (platslocket) blött på insidan...
Haha nej ska försöka :wink: Men spontant känns det som att V50 har ett mer kubformat och mer lättstuvat lastutrymme än V60. Skulle önska en uppdatering av aktern på V60, framför allt bakljus med klarglas och inte det föråldrade som bilarna har nu..
Idag blev det en tvätt och en stark fundering på ett byte till en V40, det är sällan vi behöver en så stor bil som vi har nu utan en V40 är egentligen perfekt. Så jäkla jobbigt att hålla på med blocket bara...
Fick testa nödbromsen på V70:in igår då den främre bilen av 2 bilar framför mig tyckte det var en bra ide att stanna mitt på ett krön på en 80 väg för att det kom cyklister på ena sidan vägen och mötande bil på andra sidan :evil: Så jag stannade väl ca 5 cm från framförvarande bil med däckskrik och ett rökmoln som följd, tack Volvo för det systemet.
  • 1
  • 396
  • 397
  • 398
  • 399
  • 400
  • 1912

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]