Moderator: Moderatorer

baxadfrukt skrev:
Jahaja skrev:Kolla dock texten!
Obs!
Stänkskydd bak passar ej V70 R-design.
Se där. Vad är det som skiljer R-design kontra vanliga modellen som gör att dessa ej passar bak?
Men det är väl där jag har läst att vissa har modifierat dessa för att det ska passa.
Det är inte samma form på stötfångar skalet, plus att på R design går den lite längre ner.
Då jag är ny inom ägandet av dieselbil så är jag lite orolig att jag ska göra samma misstag som några av mina bekanta har gjort med sina bilar. De har fått totalt hjärnsläpp och tankat bensin I sin diesel och fått tråkiga utgifter pga detta.

Är även lite orolig att sambon ska tanka fel då hon har bensinare själv men kör "min" lite då och då och kanske inte tanker på att det är diesel som ska tankas. Så hittade tankskydd Solodiesel Sd2. Många företag skulle ha drygt 500, men lyckades hitta den på IF för dryga 300kr med frakt. Så slog till, så förhoppningsvis slipper jag tanka fel :P

http://www.if-sakerhet.se/feltankningss ... iesel.html
Inte gjort, men köpte rätt film till strålkastarna denna gång samt en flaska rain repellent som jag i efterhand är osäker på om jag vågar använda. Efter att ha sett Joels demovideo på det (visserligen från BBV) så var jag oerhört nyfiken men en bekant som fick liknande behandling av rutan hos MrCap är allt annat än nöjd. När torkarna dragit över en vända så är det som en grå hinna i en sekund över rutan. Nu är han inte nöjd med något som MrCap gjorde med bilen men det är inte helt relevant, han kör ju trots allt BMW.
Fick även hem lite nya LED till positionsljuset som jag beställt. Dags att ta tag i allt man köpt på sig tror jag.
Besökte tvätthallen och möttes av en lapp om att den ska vara stängd mellan v27-v31 pga renovering. Kul med ny och fräsch tvätthall. Frågan är ju hur jag ska klara mig dom veckorna :roll:

Tvättade som sagt, och nu står det som spön i backen. Det är för härligt :lol:
Senast redigerad av 1 jimlindeborg, redigerad totalt 0 gånger.
Cellen85 skrev:Då jag är ny inom ägandet av dieselbil så är jag lite orolig att jag ska göra samma misstag som några av mina bekanta har gjort med sina bilar. De har fått totalt hjärnsläpp och tankat bensin I sin diesel och fått tråkiga utgifter pga detta.

Är även lite orolig att sambon ska tanka fel då hon har bensinare själv men kör "min" lite då och då och kanske inte tanker på att det är diesel som ska tankas. Så hittade tankskydd Solodiesel Sd2. Många företag skulle ha drygt 500, men lyckades hitta den på IF för dryga 300kr med frakt. Så slog till, så förhoppningsvis slipper jag tanka fel :P

http://www.if-sakerhet.se/feltankningss ... iesel.html
Dessutom slipper man tanklocket, som på nya bilar ;)
Idag har jag bokat två tider. En för byte av en sidoruta som aldrig blev gjort när vindrutan byttes. Dessutom bokades en tid för felsökning och åtgärd av vänster strålkastare som varnar och vinklar sig själv efter behag... :-O) Dessutom ska de kolla varför kärran varnar för dåligt batteri i bilnyckeln när det byttes för 4 dagar sen.
joel80 skrev:Fjohan82!
Du behöver skaffa dashcam! Dels för din egen skull, dels så att vi kan få se sånna här händelser! ;)
Den finns och sitter monterad. Dock har jag inte dragit om strömkabeln efter att vindrutan byttes. Ska ta tag i det till helgen (är planen just nu iaf... :roll:).
Micce1980 skrev:fjohan82: Bra att du bytte liten på nummerskyltshållaren. Det är det första jag gör när jag byter bil. Som joel80 skriver borde du skaffa en dashcam, för allas trevnad :wink:

Förövrigt har jag vaxat fälgarna idag, blev mycket bra
Ja det blev lite mer stilrent. Sen ska åtminstone motorbeteckningen bort, får se hur och när det blir av.
av Tette
Taggar inför en bilspäckad helg.. Byte av katalysator + ombes i morgon, streetrace (lagligt :D ) på kvällen och på lördag är det Wheels i stan med cruising. Ska dock inte delta, sveriges vanligaste bil har inget att göra bland 50-60 -talare från Amerika oavsett hur tjusig den är 8)
  • 1
  • 374
  • 375
  • 376
  • 377
  • 378
  • 1912
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]