Moderator: Moderatorer

Idag och imorgon är jag högst otrogen mot min Volvo. Gumball3000 har årets start här i Stockholm så jag tänker inte ägna en endaste tanke åt Betty Blue!
Blev lördagsmys i gds-hallen.. :lol:
Först blev det en tvätt med meqs nxt tech 2 schampo..grymt bra btw!
Blev också ett lager av meqs tech 2 vax..lättjobbat och blir väldigt hal :wink:
Däcken fick sig lite megs endurance tyre gel....mequiars all the way 8)
Bild
Blev att beställa nya bussningar till växelstaget. Samt att oroa sig över oljeläckage, vit rök i avgaserna samt stigande nivå i kylarvätska när motorn blivit varm. Något säger mig att säljaren medvetet såg till att ha bilen varmkörd de gånger jag tittade på den innan köp.
Gunnar79 skrev:Blev att beställa nya bussningar till växelstaget. Samt att oroa sig över oljeläckage, vit rök i avgaserna samt stigande nivå i kylarvätska när motorn blivit varm. Något säger mig att säljaren medvetet såg till att ha bilen varmkörd de gånger jag tittade på den innan köp.
Tråkigt!
Vad är det för bil?
Gunnar79 skrev:Blev att beställa nya bussningar till växelstaget. Samt att oroa sig över oljeläckage, vit rök i avgaserna samt stigande nivå i kylarvätska när motorn blivit varm. Något säger mig att säljaren medvetet såg till att ha bilen varmkörd de gånger jag tittade på den innan köp.
Hur länge har du haft bilen? Du vet att han är skyldig att fixa fel utan kostnad?
Användarvisningsbild
av joel80
Om det är en firma du köpt av har sverige2 helt rätt. Alla fel som upptäcks inom 6 månader räknas som ursprungsfel och ska fixas av säljaren kostnadsfritt. Konsumentköplagen är stark.
joel80 skrev:Om det är en firma du köpt av har sverige2 helt rätt. Alla fel som upptäcks inom 6 månader räknas som ursprungsfel och ska fixas av säljaren kostnadsfritt. Konsumentköplagen är stark.
Det är ett privatköp. Och dessutom ett riktigt billigt sådant av en V40-97 (som är väldigt rostfri, lättstartad och som låter riktigt gott). Jag kanske var lite väl negativ kring säljarens undvikande nu i natt när jag skrev. Är lätt att se mörkt på saker och ting på natten. Han var riktigt trevlig och nämnde att den drog extra olja. Och att den var varmkörd båda gångerna berodde på hjälpsamhet och så. Så ska inte hålla det emot honom. Jag visste ungefär vad jag gav mig in på även om jag nog mått bättre om jag sett rökpuffar, pyspunka och oljedropp innan köp. För det är möjligt att jag köpt den vilket som. Hoppas på att den håller tills nästa höst eller så. För klarar den det så är jag fullt nöjd.

Vilket som så är det min första egna bil :D Och det känns riktigt gott. Även om den går på reservkraft.
Hittills roat mig med att byta dimljuslampor och dimljusram till R-design (original förstås, inte från random tjuv på tradera :p), putsat av däcksidor och fälg. Samt en vända vinyl/gummiputs inne i bilen.
börne: Helt sinnessjukt mycket folk på plats så bilder och videos lär det inte vara brist på, men jag ska i dagarna slänga upp det jag har. Lekte mest med GoPron då jag har lite för "dåliga" gluggar till kameran, en vidvinkel hade varit perfekt, en fast 50mm f1.4 var inte alltid helt lätt.

On topic, bokade precis tid för 12k-servicen. Hjulinställningen hoppar jag även denna gång och siktar på att göra den nästa gång de har kampanj för det, 1000kr istället för 1500kr osv.
  • 1
  • 357
  • 358
  • 359
  • 360
  • 361
  • 1912
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]