Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Påbörjat ett nytt projekt, fått hem en kabelhärva som kan "dimma ned" DRL ledljusen när man slår på det "vanliga" ljuset, tanken är att de ska ha full styrka i P-läget och dimma ned när jag slår om till halvljus/helljus...
Bild
Användarvisningsbild
av Jefe
Tvättat nyinköpet för första gången sedan leveransen.
Bilagor
IMG_05771.jpg
IMG_05771.jpg (848.43 KiB) Visad 1027 gånger
Fin den Jefe. Blaskade själv av min idag, behövligt. Hade för övrigt en fin dag på jobbet, lev.service på Leif Johansson:s xc90 first edition, sen dragmontering på en v60 T6 Black r :)
Blev ju en fin kväll efter ett jäkla regnande så drog iväg & spontantvättade & torkade torrt precis överallt så den blev sådär jättefin.

Men imorrn är det säkert blött & när man kört 2 mil till jobbet är den antagligen inte lika fin längre :D
Bild

Efter bilen varit hos Volvo på service får man tillbaka service boken med lite fin konst utanpå iform av oljefingeravtryck :) men det är väl bara till att acceptera...
Monterade mina nya fälgar på bilen i onsdags och besiktade bilen utan anmärkning igår. Då blir man glad i dubbel omgång :)
Nu ska frugan ta bilen ut på en sväng på grusvägar å skit under fredag-lördag så längtar redan tills på söndag då bilen ska få sig en kommande behövlig tvätt å städ.

Bild
Igår kom det varje gång lika ångestfyllda meddelandet upp, "Dags att boka tid för service". Så nu väntar jag på återkoppling från min PST på Upplands Motor i Kista gällande pris för:
12k-service (kamkedja, tack och lov).
Fyrhjulsinställning (inte gjort någon alls efter att jag sänkte bilen för 2 år sen).
Påfyllning av kylmedel för ACn (vågar nog chansa på att det bara är det som behövs).

Håller tummarna för att jag inte ska bli ruinerad, service och AC är dock prio.
Körde 2x 16 mil med släp (Gävle-Sollentuna). 0.65l/mil på ditvägen med tomt släp och med kanske 150kg last tillbaka hamnade det på 0.58l/mil. (Medvind hemåt!) :)
Ändå rätt bra förbrukning med släp!
Det var ett öppet obromsat släp... Blir lite högre förbrukning med husvagnen sen..
  • 1
  • 350
  • 351
  • 352
  • 353
  • 354
  • 1912

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!