- sön 22 mar 2015, 20:06
Körde genom en massa regn i fredags och bilen blev ju nästan ren :lol:

Moderator: Moderatorer
grillchips skrev:..Avgassystemet är numera på plats...På tiden :D - och motorn "andas" som den ska? vet du var lite orolig för ändrat mottryck etc..
P210 skrev: På tiden :D - och motorn "andas" som den ska? vet du var lite orolig för ändrat mottryck etc..Det kan man lugnt säga, haha! Insåg där att det hade varit omöjligt för mig att lösa på egen hand, mycket som gubben nämnde som jag inte haft den minsta tanke kring. Han skruvar tydligen rally-bilar till vardags, så avgassystemet bör nog sitta där det ska. :D
grillchips skrev:Uppdatera oss gärna med resultatet! Jag har en längre tid haft samma tankar kring avgasbyte, men det har inte kommit till skott än. Kan det skilja i effekt/andning med en extra dämpare mellan en sugmotor och en turbo(diesel)? Vore surt att montera allt och sen får bilen spelet...P210 skrev: På tiden :D - och motorn "andas" som den ska? vet du var lite orolig för ändrat mottryck etc..Det kan man lugnt säga, haha! Insåg där att det hade varit omöjligt för mig att lösa på egen hand, mycket som gubben nämnde som jag inte haft den minsta tanke kring. Han skruvar tydligen rally-bilar till vardags, så avgassystemet bör nog sitta där det ska. :D
Upplever ingen som helst förändring faktiskt, lika "pigg" som vanligt, ljudet är oförändrat även fast vi lät den gamla ljuddämparen sitta kvar, så nu har bilen en extra.
Besiktning på tisdag, får se hur muntert det blir. ;)
Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]