Moderator: Moderatorer

Vad har då dagen erbjudit....
Det blev utvändig tvätt och vaxning / polering.
Invändigt blev det dammsugning, torkat av instrumentpanelen och lädervård på sätena.

Och imorgon (måndag) ska hon in till "doktorn"....

Edit: Jag har även dagen till ära gått från BF95 till E85.

Farsan blev lite orolig när jag sa till han att jag har fått en alkolist i familjen.
Men han lugnade ner sig när jag förklarade att det var bilen som hade börjat att dricka på heltid.
P210 skrev: På tiden :D - och motorn "andas" som den ska? vet du var lite orolig för ändrat mottryck etc..
Det kan man lugnt säga, haha! Insåg där att det hade varit omöjligt för mig att lösa på egen hand, mycket som gubben nämnde som jag inte haft den minsta tanke kring. Han skruvar tydligen rally-bilar till vardags, så avgassystemet bör nog sitta där det ska. :D
Upplever ingen som helst förändring faktiskt, lika "pigg" som vanligt, ljudet är oförändrat även fast vi lät den gamla ljuddämparen sitta kvar, så nu har bilen en extra.
Besiktning på tisdag, får se hur muntert det blir. ;)
grillchips skrev:
P210 skrev: På tiden :D - och motorn "andas" som den ska? vet du var lite orolig för ändrat mottryck etc..
Det kan man lugnt säga, haha! Insåg där att det hade varit omöjligt för mig att lösa på egen hand, mycket som gubben nämnde som jag inte haft den minsta tanke kring. Han skruvar tydligen rally-bilar till vardags, så avgassystemet bör nog sitta där det ska. :D
Upplever ingen som helst förändring faktiskt, lika "pigg" som vanligt, ljudet är oförändrat även fast vi lät den gamla ljuddämparen sitta kvar, så nu har bilen en extra.
Besiktning på tisdag, får se hur muntert det blir. ;)
Uppdatera oss gärna med resultatet! Jag har en längre tid haft samma tankar kring avgasbyte, men det har inte kommit till skott än. Kan det skilja i effekt/andning med en extra dämpare mellan en sugmotor och en turbo(diesel)? Vore surt att montera allt och sen får bilen spelet...
Igår så fick V70in lite Facelift =)
Bild
Bild
Bild

Sjukt nöjd med resultatet.
Användarvisningsbild
av P210
Igår var det dags för en rutinkontroll i VIDA igen, då dieselvärmaren inte startade varken i torsdag och fredags.. :( grymt vad motorn är beroende av den där rackaren, bara runt nollan och ändå når motorn knappt arbetstemp på tre mil utan hjälp..

Trodde att det var för varmt ute, min tempmätare tycker ibland att det inte behövs någon hjälpvärme när fåglarna börjar kvittra på mornarna...
Men det var mina "vanliga" fel som behövde raderas igen, fläktmotorn börjar nog bli lite kärv, annars har värmaren tuffat på duktigt hela vintern.
"Värmarfläkt Signal saknas/Värmarfläkt Felaktig funktion/Tillsatsvärmare Aktiverad för lång tid"
Så i morse brummade det gott igen! :D

Sedan hittade jag lite köldrelaterade saker som jag märkte när tempen ett par dagar innan jul kröp ned under -17° när dörrlås och annat frusit fast och kärvade en morgon:
KVM-0040 Brytare upplåsning vänster fram Aktiverad för lång tid
HCM-6402 Vänster huvudstrålkastare Felaktig signal
DDM-6E0C Spegelmotor Avbrott
Köpt vinterdäck till V70n. Inte för att jag ska byta tillbaka från sommardäcken till vinterdäcken, utan för att det kändes jobbigt att inte ha full uppsättning vinterdäck nu när någon pajas förstört dem. Planen nu var att köpa några hyfsade på skroten att ha som extradäck och sedan köpa nya i höst.

Men på skroten fanns det några knappt använda vinterdäck. Hakka7, precis som jag hade tänkt köpa, på Mimas-fälgar, precis som jag ville ha. Så nu är jag nöjd och ordningen är återställd! :D
  • 1
  • 324
  • 325
  • 326
  • 327
  • 328
  • 1912
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går