Moderator: Moderatorer

av Tidus
Hej Alla.

Jag skriver nog i fel forum, men ja känner att ja måste börja bekanta mig med lite Volvo människor, sålde min BMW igår och köpte en V70 =) är faktiskt mycket nöjd än så länge
Välkommen Tidus! Det finns allt ett par BMW-fantaster här också. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Kul Tidus.. Skapa en tråd för din bil i garage-sektionen och lägg upp lite bilder på den vid tillfälle. ;)
Användarvisningsbild
av börne
Ett litet miniprojekt då jag gärna spelar Spotify i bilen via AUX ingången, men har insett att man har fan noll koll på körningen när man letar låtar osv :oops: Lite lättare när mobilen sitter fast att hålla koll på vägen samtidigt som man pillar på mobilen när den sitter fast.

Googlade lite igår & hittade denna lilla smidiga mobilhållare, så när NetOnNet öppnade köpte jag en sån här... http://www.netonnet.se/art/bil-och-navi ... 1978.6333/

Kenu hållaren är löjligt simpel men samtidigt grymt bra :-)-)

Bild

Sedan drog jag kabeln så att den skulle synas så lite som möjligt, fäste den lite med bra tejp på platser där det inte syns för att hålla den på plats, när man ska använda den så tar man bara fram kabeln från facket bakom mittkonsolen, såg till att det var lagom längd på kabeln så att den inte syns när den används då den lägger sig fint i skåran ovanpå mittkonsolen.

Bild

I facket syns det såklart, men det gör ju inget :wink:

Bild

Detta är det som syns från högersidan, men där sitter aldrig jag så slipper se det lilla som syns.

Bild

Enkelt men jag blev helnöjd. Visst, kunde ju valt en svart kabel, men nu hade jag denna så det får duga :D Laddkabeln får va lös då den väl används, men det gör mig inget då jag inte kör så långa turer så ofta så jag behöver ladda.

Sedan blev det såklart en tvätt också.
Idag fick den vita ny bagagerumsmatta.. :D
Efter det fick han stå alldeles ensamen i mörkret medan det shoppades lite..
Spoiler »
Sedan blev det den obligatoriska söndagstvätten :-)-)
Då blev han såhär grann
Spoiler »
Trevlig vecka på er allesammans!
Användarvisningsbild
av batmac
börne skrev:Ett litet miniprojekt..
Snyggt! Den där hållaren är riktigt trevlig. Använder den själv tillsammans med min Nexus 5 och den "trådlösa" laddaren. Låser fast mha magnet :)

Kombinerar det med appen Tasker som slår på blåtand när den känner av trådlös laddning, så telefonen ansluter till handsfree och min blåtands-adapter som ligger kopplad till 3,5mm uttaget.

Bild

Bild

(avundsjuk på din ratt också för övrigt :P)
Har med Kenu-hållaren. Mycket bra, diskret och gör inget väsen av sig och passar in i inredningen bra. synd bara att det inte räcker med en hand för att sätta i/lossa. Samt att när blev påkörd bakifrån flög den och mobil all världens väg och så hårt körde han inte in i mig. Men det kom ju knappast som en överraskning eftersom hållaren ganska lätt knips fast. Men den har aldrig lossnat under färd.

Bild

Kenu-tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... nu&start=0
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Har under helgen lagt nästan 100 mil på mätaren, kan nästan känna hur hon åldras. :(
Avgassystemet är numera på plats och tiden imorgon för däckskifte avbokades. Lite väl "mycket" snö här i Stockholm och ännu litar jag inte riktigt på vädret. Sedan att frugan (som redan var sur pga avgassystemet) ansåg det högst olämpligt att redan skifta däck, ptja. Jag valde att hålla med.
  • 1
  • 323
  • 324
  • 325
  • 326
  • 327
  • 1912
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E