Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Nej självklart vet jag att inte draget i sig är det.. Men elsatsen var det av vad jag förstått.. Och sjävla grejen, och det jag ville få dig att förstå, är att det inte krävdes nån mjukvaruuppdatering. Det framgår rätt så klart i mitt inlägg tycker jag och vem som helst borde kunna tolka det där och förstå att det inte behövs laddas in nått via Vida.

Edit: Kanske utrycker mig dåligt... Elsatsen är kanske bara "modellanpassad". Men mitt påstående och faktum kvarstår, det fungerar utan inladdning av programvara. Och allt fungerar som det ska med backsensorer och sånt.
Det är lugnt :) Men jag personligen tycker det är ganska stor skillnad mellan original och modellanpassad.
Jag var i kontakt med dragkulan när jag skulle köpa till förra bilen men då han inte kunna garantera att allt funktioner var lika som på volvos så hoppade jag.
Köpte ett westfalia drag i tyskland själv och en kabelstats från Volvo
Säkert inte viktigt för många men för mig som har husvagn är det viktigt.

Har du 13 poligt? Vet du om det är fullkopplat med 12v för laddning och drift av kylskåp?
Likaså att den bara kopplar ur bakre sensorer och inte dom främre?
Sist men inte minst att TSA fungerar.
Användarvisningsbild
av SvenB
Joel. Petzzon har rätt. Med "original" Volvo kabelsats gör du en programmering av TRM. Du avgör om det skall vara 7 eller 13-polig kontakt. Om du har 7 polig kontakt måste du ju avgöra vad du vill ha för funktion på "sjunde stiftet". Det finns ju tre varianter: direktström, backljus och dimbakljus. På trettonpolig har man ju utrymme för alla, men måste tala om för TRM att du har det.
@grillchips: äntligen! :-)
Jag har haft bilen på sin första original-service. 2367kronor.
  • 1
  • 322
  • 323
  • 324
  • 325
  • 326
  • 1912

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]