Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Köpt en tändstiftsnyckel på Jula för hela 9.90kr, inget att orda om kände jag. Bara att invänta tändstiften nurå.
Prutat och klart :-)-)
grillchips skrev:Köpt en tändstiftsnyckel på Jula för hela 9.90kr, inget att orda om kände jag. Bara att invänta tändstiften nurå.
Blir knäckebröd för dig resten av månaden hör jag! :mrgreen:

Jag har lyckats få liv i min kupéfläkt igen, men verkar vara glapp i kontakten till fläkten, tycks sitta lösare i den nya fläkten än den gamla :roll:

Sen har jag bytt ut ena baklampan som hade en spricka så nu är den vacker i baken! :-DD :-DD

Var på skroten i Gladö på självplocken, otroligt trevlig och hjälpsam personal, gick och prova del efter del för att utesluta problem med kupéfläkten och det var aldrig några problem! Var rena julaftonen ute bland bilarna också, 4-5 850 t5 varav 1-2 helt orörda :-)-) :-)-)
Har installerat batteriladdare inkopplat på motorvärmarkablaget. Nu får jag alltid ett underhållsladdat batteri när jag kopplar in motorvärmaren på jobbet.

Dagens tistel och kaktusskog går till Rejmes i Hallsberg.
Trots att jag varit väldigt tydlig och dessutom ringt och dubbelkollat så att de har förstått att jag ville använda den befintliga kontakten som satt i grillen och att de bara behövde koppla om kablaget i motorrummet, så hann de sätta borrmaskinen i framskärmen innan de kom på att det inte skulle monteras något nytt uttag.
Satans klåpare som gör åverkan på karossen innan de kommer på att - "oops så där skulle vi ju inte göra..."
Nu var ju skadan redan gjord när de ringde mig och berättade om misstaget, så de fick fortsätta att montera kontakten där jag inte ville ha den, för hur ska de kunna garantera att reparationen av deras misstag inte syns, när de inte ens har lärt sig att läsa arbetsinstruktionerna?
Användarvisningsbild
av P210
Mabuse skrev:Dagens tistel och kaktusskog går till Rejmes i Hallsberg.
Trots att jag varit väldigt tydlig ....så hann de sätta borrmaskinen i framskärmen innan de kom på att det inte skulle monteras något nytt uttag.
Satans klåpare som gör åverkan på karossen innan de kommer på att - "oops så där skulle vi ju inte göra..."
Trist!
Minns att standardförfarande på 240/740 var att de högg bort en fjärdedel av grillen när man skulle få en motorvärmare monterad.. aldrig att de frågade först, tror ingen hade accepterat det idag!
jag brukade köpa värmaren först och bara lämna in själva elementet, kablaget kunde man dra själv. Vet inte hur många grillar jag skarvat i bitar åt kompisar!
Bild
DayDreamer: Javisst! :D

Matchmiss: CSN duvet, många bäckar små! ;) Måtte det bara vara tändstiften som spökar så jag inte behöver köpa nya spolar. :D
Om UPS gör sitt jobb (vilket jag tvivlar på) så bör stiften landa imorgon.
Matchmiss: CSN duvet, många bäckar små! ;) Måtte det bara vara tändstiften som spökar så jag inte behöver köpa nya spolar. :D
Om UPS gör sitt jobb (vilket jag tvivlar på) så bör stiften landa imorgon.[/quote]

Har ännu att bli missnöjd med UPS, funkat mycket bra och smidigt för mig!
Matchmiss: Jag får erkänna att jag var lite usel i uttalandet, det var oerhört längesen jag fick något levererat med UPS och jag vill minnas att det då gick smärtfritt. På senare tid har det varit mycket Postnord och DHL varav båda har varit precis urusla som i, "mottagare ej hemma" och liknande medan jag stått i dörren och väntat under tiden som denna uppdatering skett. Horribelt system och sätt att arbeta på. Behöver dock åka iväg idag så jag hoppas att UPS paketsökning är lite mer sjyst och meddelar i hyfsad tid när de beräknas komma så jag hinner ratta hemåt. Lär återkomma i eftermiddag med besked. ;)
Användarvisningsbild
av P210
Min erfarenhet är att UPS är lika inskränkta, de kommer alltid utan att avisera innan, dumpar en lapp i lådan om man inte är hemma.
Tre val på den, logga in på ups.se och;
1.Välj nytt datum, vilket aldrig funkat - om jag valt två dagar fram är de där dagen därpå ändå!!
2.Hämta på UPS terminal (enda val jag har är då Göteborg 18mil bort inte Jönköping 3mil..)
3. Välj annan avlämningsadress.

De gånger de faktiskt ringt (de verkar inta ha UPS mobiler, buden får ringa från sin privata mobil) kan de inte köra bakåt på sin slinga ens två kilometer och lämna paketet till någon jag föreslagit, inte lämna till grannen om jag inte i förväg skrivit en fullmakt till denne, men väl dumpa paketet hos mina föräldrar (utan fullmakt!) en mil bort i nästa samhälle.. borde gå lösa enklare i dagens informationssamhälle!!
Oerhört frustrerande när man sitter om väntar på något...
P210: Ja, det där låter som en klassiker oberoende av budföretag. Så många gånger jag ringt och gapat på kundtjänst (men poängterat att jag förstås vet att det inte är DERAS fel) för att de har inkompetenta förare. Någon enstaka gång lyckades jag faktiskt komma vidare någon med mer "ansvar" som bad mig vänta i luren varpå han ringde upp det berörda utkörningsstället, lade ett gäng väl valda ord till platschefen som i sin tur ringde upp budkillen som snällt fick ratta tillbaka till min adress där jag stod och väntade. :lol:

Dock! Tändstiften anlände precis!
Budkillen kom in genom den låsta porten och plingade glatt på. Men UPS tracker uppdaterade aldrig om att paketet låg på bilen, den uppdaterade fram till att paketet kommit fram till Järfälla och sedan var det stopp. Så ren flax att jag var hemma.
Begav mig direkt till bilen för att byta men satfläsk vad de gamla sitter! Får dra en vända till lokala handeln imorrn och köpa lite kraftigare verktyg. Den där nyckeln från Jula räckte uppenbarligen inte. :D
grillchips skrev:P210: Ja, det där låter som en klassiker oberoende av budföretag. Så många gånger jag ringt och gapat på kundtjänst (men poängterat att jag förstås vet att det inte är DERAS fel) för att de har inkompetenta förare. Någon enstaka gång lyckades jag faktiskt komma vidare någon med mer "ansvar" som bad mig vänta i luren varpå han ringde upp det berörda utkörningsstället, lade ett gäng väl valda ord till platschefen som i sin tur ringde upp budkillen som snällt fick ratta tillbaka till min adress där jag stod och väntade. :lol:

Dock! Tändstiften anlände precis!
Budkillen kom in genom den låsta porten och plingade glatt på. Men UPS tracker uppdaterade aldrig om att paketet låg på bilen, den uppdaterade fram till att paketet kommit fram till Järfälla och sedan var det stopp. Så ren flax att jag var hemma.
Begav mig direkt till bilen för att byta men satfläsk vad de gamla sitter! Får dra en vända till lokala handeln imorrn och köpa lite kraftigare verktyg. Den där nyckeln från Jula räckte uppenbarligen inte. :D
Dom tändstift som jag har bytt har snällt lossat. Det kanske är någon som har avläst momentnyckeln fel och dragit dom 130nm istället för 30nm :lol:
  • 1
  • 293
  • 294
  • 295
  • 296
  • 297
  • 1912

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]