Moderator: Moderatorer

Bytt hjullager fram samt drivaxellager så nu känns bilen som ny, satan vilken skillnad. :wink:
fjohan82 skrev:Passade på att tanka upp bilen idag, priset på soppan verkar dock sjunka dag för dag. Jag gav 12,59 för diesel och bensinen kostade 12,49 (95 oktan).
Ja jag vart positivt överraskad när jag tankade 98 oktan för 13.88 litern, detta var dessutom på en bemannad statoil! (Enda stället för 98 häromkring)
joel80 skrev:Hur kopplade du strömmen till bilen? Gärna bild på det omndet var nån smart lösning. :)
Är nöjd med resultatet, ska bara dra den sista biten "rätt" snart.

1. Fästet ovanför kameran följde med i paketet. Petade sedan in kabeln bakom takbelysningspanelen. Drog ner taket lite försiktigt och petade in kabeln bort till a-stolpen på höger sida.
Bild

2. Mellan a-stolpen och rutan petade jag försiktigt in kabeln ner till instrumentbrädan.
Bild

3. Tryckte ner kabeln här mellan a-stolpen och instrumentbrädan.
Bild

4. Lossade sidopanelen och drog kabeln här bakom, den är bara att dra mot dörren så är den loss.
Bild

5. Fortsatte att peta in kabeln under handskfacket, tog bort panelen bakom stereon, bara att rycka den bakåt mot stereon så är den väck.

6. Lossade nu panelen under ratten, där möts nu gps-kabel ( http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... start=1350 ) och kamera kabeln och monterades i ett 12v förgreningsuttaguttag med två platser.

Här kommer vi till den biten som senare ska döljas helt. Drog 12v förlänkningskabeln från panelen och ner mellan förarsätet och mittkonsollen till baksätets 12v uttag.

Bild

Får dock byta ut panelen bakom stereon då ett fäste släppt helt men det är ju lätt fixat. Den har ju levt ett hårt liv nu då gps kabel, kamerakabel samt kabel till blixtljuset bak dragits dit. :D ( http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... +blixtljus )
grillchips skrev:Bra start på dagen...
Bild
Är det den tändhatten du haft problem med innan?
Micce: Smart lösning med kabeln! Liknar min dragning sånär som på fram till vattenfallet. Brukar få peta tillbaka kabeln framförallt i taket men det kan man leva med.

Det kan det faktiskt vara, jag måste ta reda på vilken position i ordningen denna har.
Kan det vara skadligt att köra runt såhär? Jag startade om bilen efter detta och då betedde den sig som vanligt men felkoden kvarstår förstås, jag ville inte nolla den direkt. Funderar också på om de felaktiga O2-sensorerna på bilen kan ha bidragit till detta, fick ju upp felkod på dessa tidigare i år men märkte absolut ingen skillnad på bilen eller i förbrukning så jag har låtit det vara - men kanske dags att åtgärda...
Bytt från tråkgrå stereopanel samt dörrhandtag till alu-varianten :wink:
Bilagor
IMG_3331.JPG
IMG_3331.JPG (186.19 KiB) Visad 7999 gånger
Micce1980 skrev:Bytt från tråkgrå stereopanel samt dörrhandtag till alu-varianten :wink:
Svårt & dyrt? Tittar på en V50 D5 Summum 2008 med någon ljus träinredning. BildBild

Ser nästan orange ut på bilden, såhär ser det ut i verkligheten. Bild
Snyggt förresten!
  • 1
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 1912
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]