Moderator: Moderatorer

Bilnörden: snö på gång nere i Skövde redan? :o
Bilnörden: Jag var tvungen att kolla prognosen efter detta, verkar som att vi riskerar en del snö här i Stockholm också, men blaskigt. Morsan blev lite nervös nu då hon inte bytt och ska köra upp hit på lördag från Skövde.. :shock:
Nä fy, såhär års är det ju inte ens kul att tvätta bilen... :D
Det är nog däremot något jag ska försöka göra innan veckan är slut, och slänga på en behandling inför vinterrusket.
Fick in på verkstad och ta bort låsbultarna med ett specialverktyg. Kodpluggen var plötsligt helt bortblåst , har misstanke om att den försvann när bilen var på service. Volvo skulle ta för lång tid på sig att få fram ny, så de åkte väck för gott till samma kostnad som en ny kodplugg.

Man kan ju undra hur säkra de låsbara bultarna är när det finns verktygssatser där man knackar in en engångs adapter i låsbulten som då antar låsbultens mönster, sen är det bara att vrida loss bultarna och kasta adaptern. ??:-/

http://www.biloverkstad.se/2014/02/03/l ... julbultar/

Sen blev det byte av fjäder, stötdämpare och fjäderbenslager på ena sidan, utomhus i ett helvetes regn pga fullt garage :-(O) , men det gick på dryga 1,5 timme. :-)-)

TIPS! 9 gånger av 10 går tydligen fjäderbenslagret åt skogen när man tar isär fjäderbenet, så mitt tips är att alltid köpa hem nytt lager vid byte.

Till sist åkte vintertofflorna på.

Blir byte av dämpare/fjäder/lager på motsatt sida till helgen om vädret tillåter. Hoppas hinna med en sista vaxning innan det blir för kallt.
  • 1
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 1912

När kommer Porsche 911 carrera med batteri oc[…]

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]