Moderator: Moderatorer

Hämtat ut delar från Vparts, blir till att byta båda länkarmarna, båda styrlederna, skivor bak, ok bak och belägg runt om + handbromsbackar. Och det slank med bränslefilter och övre motorbussning med.
DanneS70 skrev:Hämtat ut delar från Vparts, blir till att byta båda länkarmarna, båda styrlederna, skivor bak, ok bak och belägg runt om + handbromsbackar. Och det slank med bränslefilter och övre motorbussning med.
Såg allt okej ut? Aldrig haft något emot vparts, känns som ett seriöst företag men senaste 2 beställningarna har inte vart något annat än besvikelse. Beställde sportfilter med avskärmning, avskärmningen passa inte ens på min bil och fick till svar: "Vi har fått vissa klagomål på att de inte passar vissas bilar."
Sen beställde jag bränslefilter senast och fick en trasig kartong, dessutom var det inga pluggar på ändarna (hade kunnat levt med båda dessa saker) men det värsta var att ena anslutning var skitig/rostig på både ut och insidan samt lukta riktigt unket i den.

Ain't hatin' on vparts men bara nyfiken om någon annan vart med om liknande, dock är servicen hjälpsam och inte strulat något!
Matchmiss skrev:
DanneS70 skrev:Hämtat ut delar från Vparts, blir till att byta båda länkarmarna, båda styrlederna, skivor bak, ok bak och belägg runt om + handbromsbackar. Och det slank med bränslefilter och övre motorbussning med.
Såg allt okej ut? Aldrig haft något emot vparts, känns som ett seriöst företag men senaste 2 beställningarna har inte vart något annat än besvikelse. Beställde sportfilter med avskärmning, avskärmningen passa inte ens på min bil och fick till svar: "Vi har fått vissa klagomål på att de inte passar vissas bilar."
Sen beställde jag bränslefilter senast och fick en trasig kartong, dessutom var det inga pluggar på ändarna (hade kunnat levt med båda dessa saker) men det värsta var att ena anslutning var skitig/rostig på både ut och insidan samt lukta riktigt unket i den.

Ain't hatin' on vparts men bara nyfiken om någon annan vart med om liknande, dock är servicen hjälpsam och inte strulat något!
Har inte öppnat kartongerna ännu men jag återkommer imorgon med hur det såg ut. Första gången jag beställt från Vparts, brukar köpa på biltema annars.

Edit: 20141004:
Allting bytt, tog 6 timmar. Vi var två som jobbade på bra.
Inga klagomål på grejerna från Vparts, bra att veta är att den övre motorbussningen inte stämde helt hundra. Den vi demonterade var 62mm i diameter, vparts var 60mm så där tillverkade vi en schims i 1mm plåt.
De länkarmar vi demonterade var en orginal och en biltema. De från vparts såg exakt ut som volvo orginal. Ytterligare en skillnad var kvaliteten på bultarna, 8.8 på både volvo och biltema, 10.9 på vparts.
Allt som allt, Vparts rekommenderas.
Senast redigerad av 1 DanneS70, redigerad totalt 0 gånger.
Nu tyckte tillochmed frugan att bilen var stökig och smutsig, så en liten tvätt blev det.
Stötte även på en person inne på Coop vid Bromma Blocks, som tidigare hantverkare har man mött många ansikten genom åren och visst kände jag igen honom, men kunde inte koppla alls. Lite småprat om ditt och datt och vi sade sedan hejdå. När han började gå iväg trillade polletten ner, det var ju för tusan min personliga servicetekniker på Upplands Motor! :lol:
Kul att han kommer ihåg mig trots att vi bara setts en 4-5 gånger. Ska se till att bilen är extra ren, torr och fräsch nästa gång jag rullar in till honom.
Bilnörden: Tamejfan, det har du ju rätt i. Låter helt självklart, att man inte tänkt på det.. :D :oops:
Jag har lagt packningssilikon i övre motorfästet, nya modellen. Har haft sådant spel och klonk när man växlar (manuell).
La även i bussningarna till tvärgående balken.
Nu är det mycket bättre. Tack Stockholm, läste ett inlägg du skrivit om detta.
Fungerar kanon.
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 1912

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]