- tor 02 okt 2014, 18:54
Fungerar dock ena dimljuset så ska det ge korrekt ljusbild, men men, detta har ju varit uppe förr i andra trådar. Ibland ser besiktningsmannen genom fingrarna och ibland är de petnoga. Led:en i p-ljuset brydde jag mig inte om å byta, att de ska klanka ner på det är nästintill omöjligt.
Ontopic: Besiktade nyss bilen, nemas problemas, allt grönt
-)
SvenB skrev:Så länge de inte bländar borde det gå bra. Vad är skillnaden på din och min bil, de har väl motsvarande lampor. Enda skillnaden skulle vara att du kan ha dom tända samtidigt som halvljuset, det kan inte jag. :DFungerar dimljus så ska de ge rätt ljusbild inom visst intervall gissar jag på. Just för att inte blända. Funkar de inte (=bortplockad säkring) ja då finns det ju ingen risk att de bländar ;) och eftersom det inte är nåt krav på att alla bilar ska ha dimljus fram så behöver de inte fungera.
Fungerar dock ena dimljuset så ska det ge korrekt ljusbild, men men, detta har ju varit uppe förr i andra trådar. Ibland ser besiktningsmannen genom fingrarna och ibland är de petnoga. Led:en i p-ljuset brydde jag mig inte om å byta, att de ska klanka ner på det är nästintill omöjligt.
Ontopic: Besiktade nyss bilen, nemas problemas, allt grönt

Nuvarande V70 II D4 Sport 181hk 2016
Tidigare V70 II 2.4D 175hk 2010
Tidigare S60 awd 2.5T 210hk 2003
Tidigare V70 II 2.4D 175hk 2010
Tidigare S60 awd 2.5T 210hk 2003