- fre 12 sep 2014, 22:03
Hämtade hem denna snyggingen igår
Glad ägare till en XC60 D4 AWD OCR-edition -15
Moderator: Moderatorer
börne skrev:Då måste jag ha fått ett riktigt bra avtal, 110 i månaden i 36 månader :)adrian_vg skrev:Vad innebär ett serviceavtal?Att du betalar in din service i förskott uppdelat på varje månad under avtalstiden, summan kommer på ditt Volvokort. Beroende på hur långt din bil gått & hur många mil du kör per år så räknas dom servicar in som kommer att ske under avtalstiden & summan delas upp på 36 månader som mitt avtal är. Du får dessutom rabatt då du blir en trogen kund, du får lånebil. Min servicekostnad under tre år framåt blev 3700kr billigare med ett avtal mot att betala kontant, då räknar jag med rabatten på den service som gjordes när jag tecknade avtalet där man får 20% rabatt. Du måste alltså teckna avtalet samtidigt som du gör en service.
När det sen är dags för service så bokar du en tid & lämnar in bilen & hämtar den då det redan är betalt. Hade det inte varit för att det blev så pass mycket billigare hade jag inte tagit det då det känns lite skumt att ligga ute med pengar, men tycker det blev så pass mycket billigare att det var det värt.
Månadskostnaden varierar såklart beroende på bilmodell, bilens mil vid tecknandet, årlig körsträcka & vilka servicar som kommer att ske under avtalstiden.
I mitt fall blev det 290kr/mån eller 3480kr/år men då tog jag i 500 mil per år. Detta jämkas, kör du 500 mil för mycket ökar kostnaden & tvärtom om du kör mindre, så summan kommer att bli något lägre för mig i slutändan.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... nfo_v3.pdf
bibbedlizard skrev:Då måste jag ha fått ett riktigt bra avtal, 110 i månaden i 36 månader :)Allt beror ju som sagt på vad det är för bilmodell, antal körda mil per år & vad bilen har gått vid avtalstecknandet, det avspeglar ju vilka servicar som kommer att ske dom närmsta tre åren & detta ger då en kostnad/mån. Givetvis skiljer det på olika avtal pga detta.
börne skrev:Får min bil på måndag! V70 sport edition d4 e, kör runt 2500 mil per år. Den ska servas varje 2000 mil. 1320 per år är helt ok :) dom hade en ride nu, skulle kostat ca 425 i månaden.bibbedlizard skrev:Då måste jag ha fått ett riktigt bra avtal, 110 i månaden i 36 månader :)Allt beror ju som sagt på vad det är för bilmodell, antal körda mil per år & vad bilen har gått vid avtalstecknandet, det avspeglar ju vilka servicar som kommer att ske dom närmsta tre åren & detta ger då en kostnad/mån. Givetvis skiljer det på olika avtal pga detta.
P210: Dimljusramarna är jag osäker på, originellt är det dock!
Men jag gillade verkligen nedre grillen, har du någon bild framifrån? Att ingen tänkt på det tidigare. :D
Ta bort "tejpen" på de två vågräta i mitten så ser det rätt trevligt ut :)Så här blev det med svarta ribbor, väntar bara på lite mer folie från ebay, sedan ska jag göra om ramarna lite nogrannare;