Moderator: Moderatorer

Sleeper: Fyyyyyyyfan vad avis jag blir. Slutkörd småbarnsfar här med, visserligen bara en unge men som håller på att skolas in på dagis och det är allt annat än sinnesro på alla möjliga plan. Andra veckan nu och jag "får" fortfarande inte lämna honom själv på dagis utan att det ska bli kaos.. :x
Låter tufft! Fick ni inte plats på någon av förskolorna "i mitten" eller? När vi skolade in där var det 3 dagars inskolning. Som att rycka av ett plåster, sedan var det klart. Tror på den modellen faktiskt.
grillchips: jag är inte avis :) Fick ni inte plats på någon av förskolorna "i mitten"? Där kör de 3-dagarsinskolning. Som att rycka av ett plåster. Bra metod tror jag.

Medan grillchips harvade på förskolan myste jag i OKQ8s GDS-tvätt. De hade inget medel för borttagning av asfaltfläckar så jag fick nöja mig med superavfettning. Det blev okej men jag funderar på att åka till Mekonomen och leta efter något bättre, om det finns - det är en del småprickar kvar nämligen.
Bild

Efter tvätten blev det lunch. Starköllunch faktiskt. Lämnade bilen där och gick till Bromma blocks. Kaffe, bulle och handla en ny skjorta. Sedan bär det tillbaka. Jag har min Dräger alkotest i bilen. Räknar med att vara körklar igen om en timme.

Frågan är hur man avslutar denna bildag bäst. Är sugen på lite inspirerad körning men då kommer bilen bli smutsig igen. Funderar lite...
Sleeper: Vi fick plats på Tappvägen, den nya skolan. Där använder de sig inte av 3-dagars överhuvudtaget. Nåväl, det ska (MÅSTE!) ju gå bra förr eller senare.. :roll: :lol:
Tycker GDS-hallarna ger ett varierat resultat, de flesta (alla?) tillåter väl heller inte andra sorters medel än det som maskinen själva nyttjar. Köp på dig lite clay, polish och vax och hela fadderullan och ställ dig i GDS-hallen på OKQ8 i Vällingby, då har du att göra resten av dagen och lite till. ;)
Äntligen skaffat en mobilhållare efter att varit utan i nio månader :)

Blev en Kenu Airframe. Var först inne på att handla en Brodit men tänkte att det var värt att prova en Kenu först. Helt ok, skulle kunna vara stabilare vid i/ur montering av luren i just V50 men då den inte kommer att användas vid vardagligt bruk av bilen tror jag denna kommer fungera ypperligt. Ser rätt bra ut också :)

Bild
  • 1
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 1912
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850