- mån 21 okt 2024, 23:31
Ja jisses, tillbaka i hallen igen för ett nytt försök med bränslefiltret. För att göra en alldeles för lång historia bara lång.
-Köpte specialverktyget på Biltema
-Hissade upp bilfan
-Inser att jag inte har rätt storlek på skaftet med mig. Tydligen är det 3/8. Står inget alls på biltema så det kan ju ha varierat.
-Går in och frågar på macken om dom har nåt, men såklart inte. Biltema och Jula i närheten har stängt redan. Får med mig nån tång att prova med men kommer inte åt.
-Funderar på om jag ska ge upp, men testar en gång till med dom hylsor jag har med mig (märk väl, samma som jag hade med igår och konstaterade att det var "fel storlek"..)
-Hylsan passar perfekt och jag våldar lite mer än igår och får loss filterlocket/koppen
-Häller diesel över mig själv
-Knölar ut koppen, häller lite mer diesel över mig
-Plockar ut filtret.
-Tänker mig inte för, vrider på filtret för att titta. Häller diesel på mig och golvet.
-Gör rent så gott det går
-Monterar nytt.
-Åker hem
-Sprutar kebabsås över mig själv och golvet.
70 minuter i GDS-hallen och ett helt onödigt verktyg rikare. God natt.

-Köpte specialverktyget på Biltema
-Hissade upp bilfan
-Inser att jag inte har rätt storlek på skaftet med mig. Tydligen är det 3/8. Står inget alls på biltema så det kan ju ha varierat.
-Går in och frågar på macken om dom har nåt, men såklart inte. Biltema och Jula i närheten har stängt redan. Får med mig nån tång att prova med men kommer inte åt.
-Funderar på om jag ska ge upp, men testar en gång till med dom hylsor jag har med mig (märk väl, samma som jag hade med igår och konstaterade att det var "fel storlek"..)
-Hylsan passar perfekt och jag våldar lite mer än igår och får loss filterlocket/koppen
-Häller diesel över mig själv
-Knölar ut koppen, häller lite mer diesel över mig
-Plockar ut filtret.
-Tänker mig inte för, vrider på filtret för att titta. Häller diesel på mig och golvet.
-Gör rent så gott det går
-Monterar nytt.
-Åker hem
-Sprutar kebabsås över mig själv och golvet.
70 minuter i GDS-hallen och ett helt onödigt verktyg rikare. God natt.

Tesla Model 3 LR AWD - 2020
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016