Moderator: Moderatorer

tottish85 skrev:
Gotlandsbästa skrev:
tottish85 skrev:Dammsugit hela bilen, alltid något :) Blir stor skillnad efter dammsugning när man har haft hundar i bilen ;)
Det menar du inte :-O) Har en Malle som åker med mig nästan överallt. Ibland åker våran andra stora luft ( Collie) med oxå :-DD
Brukar efter damsugningen ta en hink med vatten & en vanlig trasa, sen går jag fram med fuktig trasa i bagaget, då rullar hundhåret ihop sig & bara plocka bort ;-//
Haha ja de är inte roligt med en sådan blandningi bagaget ;) Har haft en rottis och två chihuahuor i bagaget, fick ta bort rottisen förra veckan men även chihuahuor hårar ner :) Tack för tipset ska prova! Brukar köra med någon borste med gummiborst som vi har köpt på någon marknad, men odag blev de bara borsthuvud på dammsugaren ;)
Chihuahuor :-)-) Vi har ett gäng såna oxå, men dem sitter i sina transportburar, blir inte så hårigt då :mrgreen:
Har du kollat upp om OKQ8:s Backup Tilläggsförsäkring är något för dig?
http://www.okq8.se/hem-forsakring/backu ... akring/bil
Tror att den är rätt bra om man har en nybil med hög självrisk då det är biltillverkaren som står för vagnskadeförsäkringen.

Perra83 skrev:
grillchips skrev:Suckat återigen över mitt fälgval.
Bild
Det är inte fälgens fel utan den som sitter bakom ratten!!

Sambon körde för en månad sönder två av sina 18" fälgar. Volvo original är ju billiga som alla vet. 7300kr för två fälgar utan rabatt. 6278kr med rabatt. Självrisken på försäkringen 6250kr eftersom vi har halvförsäkring nu när Volvo står för vagnskadeförsäkringen. Trodde att de va 3000kr i självrisk eftersom vi valde det när bilen köptes ny. Den höga självrisken är inget som man kan påverka de första tre åren.
Stuntade i att ta det på försäkringen och beställde två nya. 300kr i omläggning av däcken. Fick även en ny hjulmutter av gummiverkstaden då Volvos muttrar med plåt ytterst inte tål mutterknack.
Kollade då upp hur det ligger till med min V60. Jo då 6850kr har ja i självrisk. Trodde även där att de va 3000kr. Nya bilar kostar det är bara att konstatera!
Planerat inför resan i helgen och blir väl till att fylla på spolarvätska och kolla över bilen lite efter jobbet.
Spoiler »
Beställt en hel drös med silikonslangar till 850n, till turbon och kylningen.

Även beställt en ny originaldump till turbon, ska se om jag får det laddet jag ska ha om jag byter ut den öppna dumpen.

Väntar även på T5-R dörrinlägg & så väntar jag på nya bromskivorna som ska på fram :D Sen så har jag köpt ett strömkit så jag kan koppla in baslådan äntligen!

(Jobbade hela sommaren så här ska spenderas!!!)
Användarvisningsbild
av SvenB
Tankat.
Packat bilen väääääldigt full. :)
En sån där dag då man är glad att man valde en V70 istället för V60.
Bild
Bild
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 1912

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

[color=#FF[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]