Moderator: Moderatorer

Igår var det.
Jag gjorde något med 745-an jag aldrig gjort förut. Behövde fylla på en liter motorolja, det enda jag hittade var en dunk med C2 5-W30 syntetisk olja.... 😱😱 Overblivet från guddotterns V60 D4.
Någon gång ska ju vara den första....... 😇
Idag har jag beställt torkarblad till Subarun. Dom har varit dåliga i ett år nu. Men inte hittat några på t.ex Biltema, idag "släppte" gummit på en bit. Beställde på www.trodo.se
290 kr med frakt, för båda... 🤑🤑
Betydligt billigare än väntat
Tvättat och använde i vanlig ordning underspolning och flygrostborttagare såhär på vintern.
Det syns inte förrän man har sprayat på hur pass mycket flygrost som fastnar på bara två veckor. Helt galet.
Nu är dock ordningen återställd men det får bli en tvätt till innan den ska till verkstan 1/3. :-)
Jallemet skrev: fre 09 feb 2024, 19:47
fjohan82 skrev:Pyntat 390:- för ytterligare en förlängning av appen och dess funktioner.
Är det fram till 2025 eller har du nyare bil?
Ja det är för 1 år.
Den är från 2017 så den faller för Volvos urbota korkade idé att inte erbjuda en uppdatering...
Nu vet jag inte om något datum för stängningen är fastslaget, hoppas dock att appen säger ifrån så inte folk betalar för något som inte kommer fungera. Några pengar tillbaka från Volvo kan man med all sannolikhet glömma om man köper 1 års förlängning som man inte får ut något av.
Micce1980 skrev: fre 09 feb 2024, 08:58
fjohan82 skrev:
Micce1980 skrev: tis 06 feb 2024, 18:05

Bra timpeng där, känns som att de inte vill ha jobbet men tar det för ett överpris.7 papp för fläkten får ju en att börja leta på andra platser med :P
Ja, men ser man på nätet hur andra gör så börjar åtminstone jag förstå att det kostar. Dock är priset något att fundera ett varv till över.
Klart det kostar men verkar väl inte ta två heldagar att utföra, när jag tittade om jag skulle byta eller smörja min uppskattade jag att jag hade klarat det på kanske 4h men tar jag i att något strular så 6h. Dock behöver man väl det där specialverktyget. Skandix i Tyskland kör med originaldelar och där skulle en fläkt kosta säg 3000kr plus frakt uppskattat plus verktyg för 1500kr. Men jobbet är ju rätt j-a surt att utföra men sen har du ju möjligheten att lämna kärran på mindre ort och kan säkert komma ner bra i pris :)

Börjar fundera på besiktning nu, kanske dags att boka in och antar att det är som vanligt men visst, 19500 mil snart och det är en MY14 så bussningar kan börja ge sig till känna. Sen servades den v.49 förra året och de hade inget att anmärka så antar att den klarar sig fint något år till. Sen börjar man ju snegla på en annan men ens kravlista fylls ju bara på hela tiden märker jag :)
Ja vi får se hur det blir :-)

Besiktning är aldrig roligt, jag bokar så sen tid som det är möjligt för att hela tiden skjuta fram när nästa tillfälle blir.
Min kärra ska in senast 31/7, mitt i semestern.
fjohan82 skrev:Besiktning är aldrig roligt, jag bokar så sen tid som det är möjligt för att hela tiden skjuta fram när nästa tillfälle blir.
Jag tycker tvärt om. Då får man ju reda på hur bra bil man har..... 😁😁
Ska dit 3 ggr i år. 745-an och ett av släpen i mars/april och båttrailern när båten är sjösatt. Brukar bli ungefär samtidigt..... 🙄 Subarun är "fri" ett år till.
Idag har jag hämtat mina torkarblad till Subarun. Ska monteras i eftermiddag. I morgon ska frugan jobba igen så det är bra om hon ser vägen....
  • 1
  • 1834
  • 1835
  • 1836
  • 1837
  • 1838
  • 1912
Varför byta? XC60

Funderade på att byta upp mig till en ny XC[…]

Vi som beställt nya XC60

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade[…]

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]