Moderator: Moderatorer

Jallemet skrev:Beställt en kopplingssats från Sachs till D2an, det var oväntat så jag får planera in ett byte före februari.
Prylarna kom i tisdags som utlovat och verkstad med lyft ordnat till kommande helg, håller tummarna att jag blir klar på två dagar för jag har tänkt åka 50 mil följande måndag.
Testade min nya laddare idag, det är ett helvete när man inte har el i närheten och det är fimbulvinter.
Kopplade plus på batteriet och minus under motorfästet strax ovanför generatorn där jag hittade en plats för den.

Efter att ha hittat hur man ställer in från 5 till 15 A så lyckades jag även hitta hur man växlar mellan Volt och Ampere.
Den laddade ca 5 ampere upp till nästan 8 och sen efter 45 min var den på ca 2,5A och då orkade jag inte sitta i -7 grader längre.

Så kanske har fått in 5-6 i batteriet totalt.
laddare.jpg
laddare.jpg (1.18 MiB) Visad 1041 gånger
Micce1980 skrev: sön 07 jan 2024, 10:53
kievY skrev:@Micce1980, Ville också tvätta i fredags, men med temperaturer runt -14 och parkering utomhus så avstod jag. Ville ej riskera att det skulle frysa någonstans.
Märkliga är arr vi som är i alperna några veckor varje vinter sällan tvekar där på att spola av kärran trots många minusgrader. Men den torkar ju där desto mer än här hemma där vägarna knappt blir torra på 14 dagar just nu utan nederbörd, ja jo överdrivet men känns så ibland ;-) ;-)
Jep! Det är solen som torkar vägarna i alperna. Den torkar även bilar.
kievY skrev:Satt batteriet på laddning med Ctek free, värmaren har gått frekvent under dessa kalla dagar :-) .
Meckade ihop en egen CTEK free på kollegans Caddy Bild
IMG_0489.jpg
IMG_0489.jpg (636.22 KiB) Visad 866 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Smart! Om man använder snabbkopplingen och har en genomföring genom torpedväggen, så skulle man kunna ha både UPS:en och CTEK:en inne i kupén. Och då skulle man kunna stänga motorhuven och låta den ladda på egen hand.
Användarvisningsbild
av tek
Fixat 800h buggen i webasto diselvärmaren, så nu är det varmt och skönt i bilen igen. :-)
@tek, Där vill man ju inte hamna. Hur gjorde du det? :-)
  • 1
  • 1828
  • 1829
  • 1830
  • 1831
  • 1832
  • 1912

Nu har jag satt i den nya regulatorn. Släprin[…]

D4 VEA dricker olja

Nya turbon kommer imorgon. Blir att lyfta ur motor[…]

Hej hjälper en kompis med en c30 . Han skicka[…]

Hej! Har en B230 motor på ett stativ som int[…]