Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Inte i dag men förra veckan.

Luktar apfis hackar och dör random, inga upplysningar i display och ingen motorlampa lyste. Typiskt symptom och beteende för att bränslefiltret är igensatt. Bytte det och allt va normalt igen. Domdär så kallade snabbkopplingarna funkar nog kanonbra när dom är nya och ingen smuts letat sig in i dom. 4 timmar. Suck!

Nån dag senare sprang kylet läck. En behållare kylarvätska på 4.5 mil.

Hade ju en hel på bilen jag köpte i Malmö i våras. 1.5 dagar sedan va det fixat. Lärde mig hur den ska ut på den gamla sedan en halvdag montera loss och montera. Millimetermarginal och mildt våld så va det löst. Inte en droppe den släpper nu.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

lennarte skrev: lör 29 jul 2023, 15:43
fjohan82 skrev: lör 29 jul 2023, 14:27 Ska strax köra "ur bild". :-)
Moldavien ligger på samma karta som Ryssland, tyvärr.
Det är värre än så. Öster om floden (kommer inte ihåg vad den heter) hade Sovjet Unionen ett vapenlager som nu Ryska soldater bevakar (ett 1000-tal man). Denna del (Transisien??) är helt isolerad från Ryssland och övriga världen. Ryssland har ingen landgräns med Moldavien och Moldavien har ingen gräns mot Svarta Havet så dessa soldater är helt instängda och får ingen hjälp från Ryssland.
:party:
Ja, det finns en avrådan från att köra dit så vi hoppar nog det...
Nu är vi framme i Chișinău och efter att ha passerat gränsen med minimalt med soppa kvar i tanken blev det ett stopp på första bästa mack.
Som sig bör fanns det personal som fixade full tank, man tackar!
Vad kostade kalaset? Med ett literpris på motsvarande 12:80 SEK/l (typ samma på alla mackar) landade slutpriset för den fulla tanken på knappt 800 SEK. :-)
Semester nu! Bytt bränsleslangarna till matolje-V70 vilket jag gör 1 gång/år. 6000 mil på olja i dessa slangar utan minsta antydan till frätskadorBild
Sedan fara ner till sommarhuset i Halmstad för lite snickeri, grill, bad och skön utsikt.
Bild
Bild
Bild
fjohan82 skrev: lör 29 jul 2023, 19:37 Nu är vi framme i Chișinău och efter att ha passerat gränsen med minimalt med soppa kvar i tanken blev det ett stopp på första bästa mack.
Vad kostade kalaset? Med ett literpris på motsvarande 12:80 SEK/l (typ samma på alla mackar) landade slutpriset för den fulla tanken på knappt 800 SEK. :-)
Vilken resa ni gör och spännande plats ni åkt till. Hade det ens gått att gena över Lviv? Ser att UD avråder så klart men antar att de bara skakar på huvudet vid gränsen ;-)

Här kostade dieseln 23:01 kr/l idag..
panth0n skrev:Semester nu! Bytt bränsleslangarna till matolje-V70 vilket jag gör 1 gång/år. 6000 mil på olja i dessa slangar utan minsta antydan till frätskadorBild
Sedan fara ner till sommarhuset i Halmstad för lite snickeri, grill, bad och skön utsikt.
Bild
Bild
Bild
Blev nästan nostalgisk när jag såg filterhållaren till vag-femman Bild
Micce1980 skrev: lör 29 jul 2023, 23:34
fjohan82 skrev: lör 29 jul 2023, 19:37 Nu är vi framme i Chișinău och efter att ha passerat gränsen med minimalt med soppa kvar i tanken blev det ett stopp på första bästa mack.
Vilken resa ni gör och spännande plats ni åkt till. Hade det ens gått att gena över Lviv? Ser att UD avråder så klart men antar att de bara skakar på huvudet vid gränsen ;-)

Här kostade dieseln 23:01 kr/l idag..
Jo hade hade säkert gått, dock kan man misstänka att den vägen är rejält mycket sämre nu än vad den var då jag körde där senast.
Sen detta med försäkringar, Ukraina är inte struket på det gröna kortet men om man kör på en landmina blir det nog svårt med ersättningen.... :-/

Hoppsan, ja det är ju en viss prisskillnad..
TommyP86 skrev: sön 30 jul 2023, 18:13 Blev nästan nostalgisk när jag såg filterhållaren till vag-femman Bild
Jag kände detsamma när jag höll på att bygga om bilen till matoljedrift! :-D Provade först lite olika filterhållare med förvärmning, tex den i plast från senare V70N-diesel samt något hittepå från en Hyundai Santa Fe... men sedan föll valet självklart på vag-femmans när jag kom på att den existerade. Stabilare mojäng är nog svår att finna... :-)
lennarte skrev:Man behöver inte köra så långt för att njuta av en vinranka.... Bild från våran altan, ovanför där jag sitter just nu
Det där var allt lite exotiskt :-)
Ledsnade på att nyckeln fungerat dåligt så jag plockade isär den igen och mätte upp batteriet till drygt 3V. Det var alltså OK.

Plockade därefter isär nyckeln och kretskortet i molekyler för att se om det var ärgat eller dåligt kontakt någonstans.
Satte ihop allt och nu fungerar nyckeln bättre än någonsin. Ta i trä.
  • 1
  • 1789
  • 1790
  • 1791
  • 1792
  • 1793
  • 1912

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]