- ons 26 jul 2023, 15:41
Monterat min R-Design ratt jag fick tag i, tycker det blev riktigt snyggt

Moderator: Moderatorer
kievY skrev: ↑fre 28 jul 2023, 09:14 Kört från Belgien till champagne i Frankrike, sen en kort sväng i Moseldalen och nu är vi i Prag. Bilen har hittills dragit 0.72 per mil och på autobahn pressade jag så mycket trafiken tillät. Har regnat en del så inte blivit så höga hastigheter. Lyckades även i Luxemburg tanka v power för 1.7/l IMG_1023.jpegIMG_0912.jpegeuro. Så fyllde upp tanken.Trevligt! Ja Luxemburg är väl ett av de länder i väst med lägst priser på soppan.
kievY skrev: ↑fre 28 jul 2023, 09:14 Kört från Belgien till champagne i Frankrike, sen en kort sväng i Moseldalen och nu är vi i Prag. Bilen har hittills dragit 0.72 per mil och på autobahn pressade jag så mycket trafiken tillät. Har regnat en del så inte blivit så höga hastigheter. Lyckades även i Luxemburg tanka v power för 1.7/l IMG_1023.jpegIMG_0912.jpegeuro. Så fyllde upp tanken.Skoj!!
Micce1980 skrev: ↑fre 28 jul 2023, 20:41Väldigt bra, haft lite otur med vädret. Men Epernay var roligt, fick se moet och historian. Körde även runt där du hade gett tips om och njöt av vinrankorna på nära håll. Köpte lite olika champagne för att ha som samling.kievY skrev: ↑fre 28 jul 2023, 09:14 Kört från Belgien till champagne i Frankrike, sen en kort sväng i Moseldalen och nu är vi i Prag. Bilen har hittills dragit 0.72 per mil och på autobahn pressade jag så mycket trafiken tillät. Har regnat en del så inte blivit så höga hastigheter. Lyckades även i Luxemburg tanka v power för 1.7/l IMG_1023.jpegIMG_0912.jpegeuro. Så fyllde upp tanken.Skoj!!
Hur gillar ni resan hittills?![]()
Vi avsmakade denna med diverse tilltugg ikväll som vi köpt med oss därifrån.
.
fjohan82 skrev: ↑lör 29 jul 2023, 14:27 Ska strax köra "ur bild".Det är värre än så. Öster om floden (kommer inte ihåg vad den heter) hade Sovjet Unionen ett vapenlager som nu Ryska soldater bevakar (ett 1000-tal man). Denna del (Transisien??) är helt isolerad från Ryssland och övriga världen. Ryssland har ingen landgräns med Moldavien och Moldavien har ingen gräns mot Svarta Havet så dessa soldater är helt instängda och får ingen hjälp från Ryssland.![]()
Moldavien ligger på samma karta som Ryssland, tyvärr.