I dag har jag bara kört S80in till jobbet. Körde den inte ens hem för jag åkte firmabilen. Men sedan jag köpte bilen för 2-3 veckor sedan så har jag, i tur och ordning, så gott jag minns.
Gjort en storsanering ut och, framförallt, invändigt.
Vacuumsög och fyllde ACn under tiden jag höll på med det.
Bytte batteri till larmdosan så den började fungera...
Bytt gångjärnet till tankluckan.
Bytt motorolja och filter.
Besiktigat bilen. Fick anmärkning på helljusindikering ur funktion och p-ljus fram fel färg (tidigare ägaren gillade tydligen blåa lampor...).
Bytte lampa till helljusindekeringen, när jag ändå skruvat bort mätarhuset böt jag alla bakrundsbelysningslampor (tidigare ägaren tyckte tydligen det var snyggt att dom lös blått också...).
Lämnat in bilen för hjulinstälning.
Felsökt bakluckslåset och bestälde låskista med elmotor från skroten.
Bytte spaken till rattjusteringen (tidigare ägare hade köpt en ny spak, men inte monterat den).
Grejjat med den intregerade telefonen och skaffat ett SIM-kort och fåt igång den
Bytte låskistan till bakluckan så man numera inte behöver öppna den med nyckeln.
Kvar att göra vad det lider...
Har inte bytt p-ljuslampor än.
Har märkt att även belysningen på ljusvredet lyser blått, och det kommer jag säkert reta mej på när det blir mörkare ute...
Någon idiot på Volvo tyckte tydligen att det var rimligt att koppla bältesvarningssummern på tändningen, så den lär jag väll koppla ur om jag inte ska bli tokig!
Är en rostfläck på högerr bakskärm som jag tänkte göra något åt medans tid är.
Ev. byta växelspaks/handbromsdamask och klädsen på locket som telefonluren sitter på.
Har två nycklar som passar i låsen, men bara den ena är inkodad så den funkar att starta med, så lär väll höra med Volvo vad det kostar att koda in den andra...