Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev: mån 06 mar 2023, 18:48 @fjohan82, Inte illa alls, uppskrivningen alltså :-)
Nej ibland blir man förvånad över sin egen förmåga. :-)
Men skam hade väl varit att bli kuggad med tanke på att jag jobbar med vägar och trafik... ;-)
fjohan82 skrev:Torkat ur bilen lite och tankat inför morgondagens resa med kollegor.
Har även skrivit upp för BE i stort sett helt utan att ha pluggat på, endast någon random test på nätet. :-)
Då gäller det "bara" att "backa i vinkel" och "köra lungt" :-D :-D
lennarte skrev: mån 06 mar 2023, 19:21
fjohan82 skrev:Torkat ur bilen lite och tankat inför morgondagens resa med kollegor.
Har även skrivit upp för BE i stort sett helt utan att ha pluggat på, endast någon random test på nätet. :-)
Då gäller det "bara" att "backa i vinkel" och "köra lungt" :-D :-D
Absolut, vi får se hur det går med den saken. :-)
Uppkörningen är enkel. Bara vanlig trafik och backa in släpet i en parkeringsruta. All konbana är borttagen. Det som många slarvar med, och kuggar på, är säkerhetskontrollen innan. Man måste helt enkelt göra den på rätt sätt och komma ihåg rätt saker. Det är inte svårt, men det måste kommas ihåg.
Lövet skrev: mån 06 mar 2023, 20:04 Uppkörningen är enkel. Bara vanlig trafik och backa in släpet i en parkeringsruta. All konbana är borttagen. Det som många slarvar med, och kuggar på, är säkerhetskontrollen innan. Man måste helt enkelt göra den på rätt sätt och komma ihåg rätt saker. Det är inte svårt, men det måste kommas ihåg.
Aha, tackar.
Får läsa på lite innan hur upplägget brukar vara...
@Lövet, Vill minnas att de får ha med checklista vilket underlättar. Men ja, övning, övning så det sitter :)

@fjohan82, https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/ ... 012_44.pdf
Micce1980 skrev:@Lövet, Vill minnas att de får ha med checklista vilket underlättar. Men ja, övning, övning så det sitter :)
Inget jag fick ha och inget min körskola nämnde. Tog BE för 2 år sen. Kan ju ändrats iofs.
@Lövet, För C/CE i alla falll "Du får använda en checklista vid säkerhetskontrollen men den får bara beskriva vad som ska kontrolleras inte hur kontrollen går till." Det är där jag sett det men man kan ju anta att det skulle vara samma för BE, men allt är ju inte logiskt ;-)
Varit på årliga service . Har serviceavtal och betalar månadsvis 375 kr sedan bilen köptes 2018.
Betalar månadsvis för att slippa större klumpsumma vid servicetillfället se Bilias text nedan.
När du tecknar ett serviceavtal har du en fast individuell månadskostnad. I den ingår årlig service och intervalltillägg, beroende på hur många mil du har kört. När det börjar närmar sig service, kallar vi dig och bokar in en tid som passar. Du får bättre koll på dina bilkostnader och ett enklare bilägande på köpet.
Får då häromdagen betala 4900 för den årliga servicen.
Har ställt frågan till Bilia men väntar fortfarande på svar. Vad är det jag inte förstått.
Tackar på förhand!
  • 1
  • 1738
  • 1739
  • 1740
  • 1741
  • 1742
  • 1912

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23