Moderator: Moderatorer

svergie2 skrev:
IMG_5775.jpg
Bättre än... Ja, slitna däck!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det är lite tidigt med sommardäck redan nu. Men du kör kanske inte vid minusgrader? ;-)
EbbevonVolvo skrev:
svergie2 skrev:
IMG_5775.jpg

Jag tycker det är lite tidigt med sommardäck redan nu. Men du kör kanske inte vid minusgrader? ;-)
Ja, nej nej. Rullar fortfarande IceContact 3 haha men har hämtat dom nya sommardäcken från verkstaden! Bild

svergie2 skrev:
IMG_5775.jpg

Skojsigt. Vad gör de där färglada ränderna egentligen, någon som vet?

Färgglada ränder på däck skapas under produktionen. Detta är markeringar som syftar till att undvika fel i tilldelningen av däck under och efter däcktillverkningen. Placeringen och färgen på ränderna indikerar däckens storlek och andra egenskaper. Naturligtvis använder inte alla tillverkare samma märkningar. Dessutom behöver du inte veta vad markörerna står för. När allt kommer omkring avslöjas all denna information till dig på andra sätt.

(Google inkl. översättning :oops: )

Jag visste inte heller varför dom finns.
Bilen var sugen på mer spolarvätska och talade om det. Så det blev nästan fem liter i behållaren. Första påfyllningen sedan servicen i september. :-D
Nu har även jag skaffat en Ctek Free. Kommer i 90% av fallen använda den som underhållsladdare i garaget hemma men kommer även komma väl till pass på resor till fjällen och jakt.
Kompletterade med ett väggfäste och laddare för bilens cigg-uttag för att kunna ladda upp den igen på tex långresor.
https://www.ctek.com/se/batteriladdare-12v-24v/cs-free

Nån som vet om gummiskyddet till Ctek One även passar på Free? Kanske @Micce1980 eller @fjohan82 vet
https://www.ctek.com/se/batteriladdare- ... one-bumper
@Daniel78, En sann entusiast :) Även vad det gäller skidåkning ser jag :)

@sewen, Vad jag minns håller de på att ta fram ett skydd men att det ej passade det som finns när jag mailade med de i höstas. De skulle även se över en snabbkoppling
Använder min varje vecka nu, oftast är bilens batteri nöjd med ca 20% från free:n. Känns som et segment som är på stor frammarsch detta :)
  • 1
  • 1729
  • 1730
  • 1731
  • 1732
  • 1733
  • 1912

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]