Moderator: Moderatorer

#1519292
Nu sålde jag min V90 CC :-( det blir att åka Japaner ett tag och hoppa den får en ny lycklig ägare :-) Han byta en massa på bilen under garantin.... låskistor till senaste generationen (3:e), knapparna i ratten, bromsrör som knäppte vid kö körning, sensorn inne i kofångaren för blind spot bak, positionsljus bak, huvuddatorn, låset till bagageluckan som fastnade, uppgradera mjukvaran , nja axplock av 16 dagar på verkstad och tur att allt gick på garantin. Och fixa den falska backkameran som BIlia krängde med bilen :mad: Till er alla, god fortsättning och syns när det blir en Volvo igen ;-)
#1519306
Köpte en S70 till dottern igår. En 2000 årsmodell. Ska bli spännande med en lite äldre bil att bekanta sig med. Funderar på hur mycket av Gen 2 det finns i denna då Haynes böcker bara går tom 1999?
#1519409
Skulle börjat med stor service på 740-in men det sprack. Började med att koppla loss slangarna till värmepaketet (värmen försvann för någon vecka sedan) och kopplade in varmvatten och spolade igenom (baklänges). Hällde i 4l :-( :-( kylarvätska. När jag startade motorn (har stått en vecka) så tickade ordentligt från dom hydrauliska ventiltryckarna. Körde en runda det blev varmt i bilen igen :-D :-D och när jag kom hem kollade på och justerade in spjällkontakten (den ryckte lite vid låga varv). Kollade oljan i motorn, torr sticka.....Där gick i 2 l olja..... Hade jag kollat kylarvätskan innan jag plockade ut slangarna hade det räckt att hälla på :devil: :mad: Men nu är det gjort och motorn går som den ske igen och varmt och skönt är det också :-D :-D Servicen får vänte nån månad till, nu har jag ju nästan ny olja i :x
#1519412
@lennarte, Ja du fick nästan in en halv service där :)
  • 1
  • 1699
  • 1700
  • 1701
  • 1702
  • 1703
  • 1862
Dålig värme i kupén

"Ingen skall frysa i en Volvo" - ber&oum[…]

Skulle nog testa hissa upp framhjulen så de […]

Volvo s80. Blinkersspaksproblem.

Hej hopp. Det är olika spakar beroende p&arin[…]

Kanske något liknande…? F274BDB6-DC6E[…]