Moderator: Moderatorer

Åkte till tippen med ett par sopsäckar jord från årets sommarväxter på balkongen, även en kasse full med gammalt akvariegrus. Ni tror inte den gick sönder precis när jag ska lyfta ur den ur bagaget på tippen? För det gjorde den.
Användarvisningsbild
av Schyll
joel80 skrev:Idag har det blivit storttvätt.. :)
Avfettning, fälgtvätt, högtryck, shampo, svampning, högtryck/avspolning och sen ett himla pillande med prick-bort och trasor så alla hemska asfaltsfläckar försvunnit.
Tog ut mattorna och spolade av och gnuggade lite på också, blev bra.. dom har inte tappat svärtan än så ingen såpa den här gången. :)
Sist gick jag loss med dammsugaren inne i bilen.

Nu är det nybilskänsla all over igen! Weeeee! :lol:

Edit: Men det var sjukt svårt att få bort insekterna.. hade inget bra medel för det. Vad använder ni för att blodstänket ska släppa?
Finns ett väldigt bra medel. Insectremover. Kan nog köpas på de flesta mackar. Fungerar riktigt bra faktiskt. Köps på sprayflaska. Spraya på och låt verka en liten stund spola sedan av. Kan behöva upprepas några gånger plus lite gnuggande men bort går det tillslut.
Användarvisningsbild
av Kompe
Monterade nya stift då den sköt ur ett av de äldre :shock: Veckan före smorde jag upp bromsarna och monterade nya belägg bak. Nu återstår bara handbromswire byte suck..
Sen ska den vara klar för nästa månads besiktning :twisted:
av Hovig
Tittat väldigt arg på den och kallat den en massa saker som inte mina barn får höra. Jag hatar den. Den är otroligt tråkig att köra och har väldigt dålig sammansättnings och komponent kvalitet. Klart sämsta bilen jag har ägt så här långt... Ångrar köpet! Premium? Yeah right...
grillchips skrev:Åkte till tippen med ett par sopsäckar jord från årets sommarväxter på balkongen, även en kasse full med gammalt akvariegrus. Ni tror inte den gick sönder precis när jag ska lyfta ur den ur bagaget på tippen? För det gjorde den.
Grrrrrrrrattis! :D
Kluster: Tack! ;) Och inte fan fungerade motorvärmaruttaget i garaget så dammsugning av resterande grus jag inte lyckades skopa ur ligger kvar på bagagemattan.

Annars, bytte ut mina LED i backljuset mot ett spridda LED istället för riktade LED som jag hade innan. Lite behagligare ljusbild nu istället för en jädra lightsaber som pekar när jag backar.
Användarvisningsbild
av Frrla
Idag gick GLT:n genom besiktningen prickfritt! 1 stycke inponerad besiktningsman ;)
Nästa bes 2015-09-30! Nu är den äkta veteranare också!
Här skall firas med nya skärmblinkers och en kall!

Imorgon får 244:an dioder i extra bromsljuset, så man kan nita utan att extraljusen dimmar av ;)
Å på Lördag skall nya USB stereon i den också.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 1912

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]