Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Trots att övre motorfäste är "nytt" så glappar det lite lite om man tar i och skakar på motorn.
Funderat ett tag på att fylla ut runt gummipucken så den blir lite mer stum.

Hittade en tub med biltemas packningssilikon för höga temperaturer när jag städade igår och klämde ner det i en spruta och fyllde utrymmet mellan gummipuck och den gjutna hållaren.

Fantastiskt resultat och inga vibrationer på låga varv som med polyuretanbussningar. :-)-)
Inte bra att ha den innanför luckan? :wink:

Btw, kanske läge att rensa lite i denna tråden... Behöver väl inte vara 111 sidor sparat eller? :roll:
Användarvisningsbild
av SvenB
Rensa, vad då :?: Det finns trådar som är ännu längre. Om man rensar i en tråd så kan ingen söka upplysningar ur det senare ju. :D :-)-)
Än så länge finns gott om utrymme på servern ;)

Förklara gärna varför du tycker den ska kortas ner för så länge det handlar om bilar så tycker inte jag det gör något om den är lång.

Tex till skillnad från blockettråden som jag gärna kortar ner då och då eftersom annonserna försvinner.

Men en bra förklaring så kan jag säkert ändra mig :)
Cryqer skrev:
Fokuserad skrev:Monterat 12V-uttag i bagaget. Valde att placera det på luckan då jag har andra planer för ytan bredvid där det egentligen ska sitta.
Spoiler »
och dom planerna är? ;)
Batteriladdare! Avancerad grunka som kan sekvensladda flera enheter och batterier i alla dess former. Nörd? Javisst. :)
Har denna vecka bytt fjäderbenslagringar+hundben båda sidor,bromsklossar på alla hjul,skydsgummi på kuggstång,olja,luft+friskluftsfilter,haft ur alla säten och tvättat dom+ storstädning invändigt och fixat lite rost så nu bara polering kvar så är nyköpta V40 klar att användas :)
Idag har jag gått igenom de flesta kontakter i motorrummet och putsat bort avlagringar och sprutat med kontaktspray. Sedan har jag bytt fördelarlock & rotor samt nytt batteri. Nu åkte jag och tvättade den på Qlean.
  • 1
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 1912
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.