Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
Monterat stänkskärmar fram. Från Aliexpress. Typ 370kr för alla fyra ink frakt. Passformen var helt ok. Dock svårt att komma åt att montera skruvarna för bakskärmarna. Det får vänta tills hjulen åker av eller jag skaffat nån liten böjbar mejsel eller nåt. Nån som har tips?
Men fram var viktigast för att skydda lacken så känner ingen brådska med bakskärmarna.
(Volvo v90 CC 2020)
Varit och låtit montera bättre beggade (typ 6+6+9+9 mm) Hakka R3 på vinterfälgarna, köpte dessa i vintras för ett mkt överkomligt pris.
De som satt på fälgarna var inte så mycket kvar på att det är lönt att montera dem på bilen till hösten.
Nu är dock allt klart och bara att slänga på bilen när det blir dax, skönt att ha det så :-)
sewen skrev:Passformen var helt ok. Dock svårt att komma åt att montera skruvarna för bakskärmarna.
Det finns skruvmejslar för klämmorna till kylarslangar. Dom har 6-kanthylsa och är tillverkade av en kraftig stålvajer och är ganska böjliga. Typ sådana här,
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverk ... EjEALw_wcB
Installerat en extra cigg uttag sedan kopplat in blackvue battery pack så nu slipper jag tänka på att den drar slut min bil batteri när den filmar på kvällen

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Micce1980 skrev:@Jimmy Svensson, På egen hand eller lämnat in? :-) Bytte nu för 500 mil sedan och hade inget att klaga på innan alls, lite lenare är det
Hej Micke. Blev att lämna in. Har inga verktyg/utrustning. Tyckte den ryckte någon enstaka gång när körde sakta upp för en brant backe uppe på knycken. Lenare blev den. Hoppas förbrukningen går ner lite men det får vi se.
sewen skrev:Monterat stänkskärmar fram. Från Aliexpress. Typ 370kr för alla fyra ink frakt. Passformen var helt ok. Dock svårt att komma åt att montera skruvarna för bakskärmarna. Det får vänta tills hjulen åker av eller jag skaffat nån liten böjbar mejsel eller nåt. Nån som har tips?
Men fram var viktigast för att skydda lacken så känner ingen brådska med bakskärmarna.
(Volvo v90 CC 2020)
Finns satser med en lite spärrnyckel som går att sätta bits i
sewen skrev:@klacken, @Hedda83, Tack, tack!
Jag körde en snik-variant https://www.amazon.se/gp/product/B005C4 ... UTF8&psc=1
Kunde inte motivera för mig själv att köpa billiga stänkskydd för 350 men sen lägga 500 på verktyg till själva monteringen.
Min variant var ännu snikigare. Satte en bits i en skiftnyckel och det gick fint med, tog några minuter längre men det gick bra ;-)
  • 1
  • 1641
  • 1642
  • 1643
  • 1644
  • 1645
  • 1912

Hej. Jag har en V70n från 2006 och har bytt […]

Tack! Utförde jobbet igår, tog loss in[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Hur långt har din gått? Jag bytte till[…]

Vilken sidokjol är detta?