Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:
Briander skrev: sön 20 feb 2022, 11:29 Igår hämtade jag upp ett takräcke från marketplace, Volvo original men Thule som tillverkar som de flesta vet. Och dels: herregud vad många nedkörda trafikskyltar det var längs vägarna, och två bilar i diket under min färd. Ambulanser. Galet. Lite dystopiskt nästan.

Men också, det fattas en sån här änd-plupp på ena fyrkantsplrofilen, och själva verktyget. Har kollat på Thules hemsida men inga delar verkar gå att köpa löst. Verktyget kanske jag kan lösa. Men var kan man hitta en sån här plupp tro?
IMG_20220219_200650.jpg

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Kolla här eller maila bild till de
https://www2.thule.com/sv-se/thule-support/spare-parts

Edit: De verkar ha uppdaterat den där pluppen https://www2.thule.com/sv-se/thule-supp ... 8708D1F%7D
Intressant, den uppdaterade versionen har inget hål i sig ser det ut som, det behövs då man spänner fast det via en skruv på insidan där. Eller så kanske man bara tar av hela pluppen varje gång. Tack för framsöket, jag hittade inte det där!

Tvättat, vad annars? :-)
Då den ska lämnas in imorgon är det obligatoriskt med en tvätt innan.
20220220_162256_copy_2016x1512.jpg
20220220_162256_copy_2016x1512.jpg (1.72 MiB) Visad 709 gånger
fjohan82 skrev:Tvättat, vad annars?
Tvätta :-o Lämna in :-o :-o
Tur att man inte har sådana problem... :-D :-D
Skämt o sido.... Fick ett nytt jobb idag. Min guddotter var och "beställde" service på sin Volvo V60 AWD D4. Får "läsa på" lite, har inte jobbat mycket med diesel motorer. Blir spännande.... :-D
Tips mottages........
lennarte skrev: sön 20 feb 2022, 19:54
fjohan82 skrev:Tvättat, vad annars?
Tvätta :-o Lämna in :-o :-o
Tur att man inte har sådana problem... :-D :-D
Skämt o sido.... Fick ett nytt jobb idag. Min guddotter var och "beställde" service på sin Volvo V60 AWD D4. Får "läsa på" lite, har inte jobbat mycket med diesel motorer. Blir spännande.... :-D
Tips mottages........
Haha ja, det är bakluckan som ska lackas om igen.
De lyckas aldrig få det rätt, då handtaget ligger och skaver mot lacken på nedre vänstra sidan.
Jag ger mig inte, så vi får se vad de gör denna gång för att hitta en lösning.
Vid senaste besöket monterade man något innanför handtaget på uppmaning av Volvo, men det hjälper inte.
Möjligheten till justering är noll, så man borde nog slipa på handtaget. På högra sidan är det ett mindre avstånd vilket gör att det inte uppstår skav och "bubblig" lack.
Detta är en svaghet som många andra också verkar ha på sina bilar.

Lycka till med diesel-skruvandet :-)
Är det automatlåda kanske den vill ha oljebyte? Och service av AWD-systemet med oljebyte även där?
fjohan82 skrev:Laddat batteriet och torkat av lite invändigt.
Imorgon ska bilen tvättas, så den är hyfsat ren inför inlämnandet på måndag då den ska få bakluckan omlackerad. Igen...
Lyckades låna ett uttag så klämde i laddaren med idag, efter 1,5h vidare den fullt. Trodde det skulle ta halva dagen så antar att det mådde prima då ;-)

Med din baklucka får man ju slipa bort lite mer för att få marginal antar jag, den tröttnar väl själv på att vara på lack så pass :)
Steffe3 skrev: lör 19 feb 2022, 14:02
LuggeH skrev:
Steffe3 skrev: fre 18 feb 2022, 23:14 Veckans tankning fick det bli, 13.12kr/l, så det har gått upp 84 öre sen förra veckan. Får väl vara nöjd med att det legat på 12.28 sen november dock :P
Vad fan tankar du för någonting :-o
E85 :-) Tankar på Agroetanol i Norrköping, så man slipper påslagen på macken :oops:
Har också varit där och köpt sprit i dag.. :party:
Micce1980 skrev: sön 20 feb 2022, 20:10
fjohan82 skrev:Laddat batteriet och torkat av lite invändigt.
Imorgon ska bilen tvättas, så den är hyfsat ren inför inlämnandet på måndag då den ska få bakluckan omlackerad. Igen...
Lyckades låna ett uttag så klämde i laddaren med idag, efter 1,5h vidare den fullt. Trodde det skulle ta halva dagen så antar att det mådde prima då ;-)

Med din baklucka får man ju slipa bort lite mer för att få marginal antar jag, den tröttnar väl själv på att vara på lack så pass :)
Haha ja vi får se vad de hittar på, eller om samma sak kommer upprepas igen om ett år.
Briander skrev:
Micce1980 skrev:
Briander skrev: sön 20 feb 2022, 11:29 Igår hämtade jag upp ett takräcke från marketplace, Volvo original men Thule som tillverkar som de flesta vet. Och dels: herregud vad många nedkörda trafikskyltar det var längs vägarna, och två bilar i diket under min färd. Ambulanser. Galet. Lite dystopiskt nästan.

Men också, det fattas en sån här änd-plupp på ena fyrkantsplrofilen, och själva verktyget. Har kollat på Thules hemsida men inga delar verkar gå att köpa löst. Verktyget kanske jag kan lösa. Men var kan man hitta en sån här plupp tro?
IMG_20220219_200650.jpg

Kolla här eller maila bild till de

Edit: De verkar ha uppdaterat den där pluppen https://www2.thule.com/sv-se/thule-supp ... 8708D1F%7D
Intressant, den uppdaterade versionen har inget hål i sig ser det ut som, det behövs då man spänner fast det via en skruv på insidan där. Eller så kanske man bara tar av hela pluppen varje gång. Tack för framsöket, jag hittade inte det där!

Kollade i vida lite snabbt, 8682247 är art nr.
Finns att beställa fortfarande Bild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

theodorkalin skrev:
Briander skrev:
Micce1980 skrev: Kolla här eller maila bild till de

Kollade i vida lite snabbt, 8682247 är art nr.
Finns att beställa fortfarande

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Var precis inne och såg samma sak :-D Nu funkar inte Tacdis i den här delevn av landet men det blir en beställning sen.
Idag är det 5 år sen jag hämtade ut bilen.
Det har hittills blivit 15830 mil utan några direkta haverier (ca 1/3 av sträckan är utlandsresor) det har blivit åtminstone en långresa/år dessa åren. :-)

Som det känns nu skulle jag kunna ha den lika länge till. En faktor som påverkar är om ägaren till garaget, där den förvaras, kommer installera laddmöjligheter i samband med en omfattande renovering till våren/sommaren och hur prisbilden på elbilar utvecklas.
Privatleasing är tyvärr inget alternativ med över 3000 mil/år.
Fortsättning följer... :-)
  • 1
  • 1613
  • 1614
  • 1615
  • 1616
  • 1617
  • 1912
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]