Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pb81
Micce1980 skrev:@pb81, Inte illa alls :) Trevligt
Nä det känns ganska så gött o ha allt det där gjort. Frihjulet på generatorn fixade jag för ett par månader sedan och ACkompressorn byttes i slutet av förra året. Skall väl inte sägas högt men krånglar något nu så är det väl servopumpen. *Ta i trä*
Åtgärdat lite rost på underredet, utan att bli för nitisk. Det har börjat rosta under massan som sitter på plåten.
Nu blir det behandling med Owatrol, Brantho Korrux nitrofest och Brantho korrux 3 in 1.
Rost-underrede.jpg
Rost-underrede.jpg (110.48 KiB) Visad 906 gånger
idag gjorde jag något jag inte gjort på många år, jag vaxade bilen. Tråkigt arbete är bara förnamnet på putsandet men visst glänste bilen lite mer det medges.
Nu är det i all fall gjort för den här gången.
Har installerat helljus led bytte min halogen lampa ful som fan med gula skit lampor. Köpte focus extrem 2 från diodhuset men ja va tvungen att köpa till en extra adapter för att få bort fel koden nu lyser dom grymt bra. Detta är alltså på en xc60 2016 tänker ni köpa så beställ med adaptern för ni kommer få felkod men dom lyser ändå. Bättre ljus bild med 6000k vit färg också. Volvo borde fan installera dessa redan från start. Allt fick dessutom plats inne i lamphysan eller vafan den nu heter

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Märkte igår att mina framdäck blivit väldigt torrspruckna (tillverkade 2011...), köpte nya idag trots att de gamla fortfarande hade bra mönsterdjup. Valet föll på Michelin Primacy 4, känns bra :-D
Hängde på nya stötdämpare bak på v60. Dom har klapprat lite vid kyla ända sen bilen var ny, men det har blivit hörbart även i värme, nu lät det hela tiden.
Så, 2 nya bilstein och tillhörande övre fästen
19 900 mil fick original vara med.
  • 1
  • 1495
  • 1496
  • 1497
  • 1498
  • 1499
  • 1912

När servades bilen sist? Det brukar de byta p[…]

Ja hade lös CEM men den såg bra ut men […]

Skumpump till punktering