Moderator: Moderatorer

Capitano4 skrev: fre 12 mar 2021, 11:33 Är det enkelt att byta ut pedalerna själv?
Jag har ju köpt original volvo fast från skroten. På bromsen tar man bort det gamla gummit och trär på det nya. Gaspedalen byter man ut hela. Sitter fast med en torx 30 sen är den bara vrida lös motsols och lyfta upp den och så då kontakten.

Mycket enkelt att göra detta.

Mvh
Per
Ordningen är återställd :-)
Hämtat bilen som fått en ny vindruta och omlackerad baklucka. Igen... Bra med 1 års garanti, blir det problem igen med skav eller annat så kör vi en vända till.
Nya torkarblad monterades också såklart!
De bjöd dessutom på en reklamlist, den åkte dock väck direkt.
20210312_155613_copy_3024x2268_copy_2268x1701.jpg
20210312_155613_copy_3024x2268_copy_2268x1701.jpg (249 KiB) Visad 714 gånger
@fjohan82, Men.. Har de bytt på eget bevåg. Hade bett de sätta dit den bilen hade vid inlämning, kan ju inte byta delar hur som ;-)

Hur ser det ut på bakluckan, ligger listen alls emot eller?
@Micce1980 Ja det var tvungna att plocka bort skylten när luckan skulle lackeras om. Jag var dock förutseende och tog bort den smala låslisten innan, så den hade jag kvar :-)
Den ligger fortsatt mot, den går inte att montera annorlunda eftersom hålen i själva luckan och fästena i handtagslisten sitter där de sitter. Däremot har de satt något mellan lucka och handtag så det inte ska bli på samma sätt igen, enligt någon ny instruktion från Volvo.
Upprepas det inom 12 månader får jag det dock fixat igen utan kostnad. :-)
@fjohan82, Ja, jo. Men det vore ju skönt att slippa lacka om luckan varje år :-D Bra att de försökt hitta en lösning i alla fall.

Idag i lätt regn och sidvind satt man på huk och skrubbade sommarfälgarna så de blev rena, får bli ett lager carnubavax i helgen på de med. Någon här föreslog biltemas label off till resterna från vikterna och det gick fint, medlet tog även kvarvarande småskit så nu slipper jag köra clay på de. Frågan är bara när jag vågar sätta på dem samt borde börja leta andra, 4mm mätte de in på och det räcker ett tag för mig men en säsong vet i tusan.

Frågan är ju där med om gränserna öppnar upp till sommaren eller hösten, om det är bättre pris på däck i Tyskland alternativt Polen, får kika på det
Micce1980 skrev: fre 12 mar 2021, 21:18 @fjohan82, Ja, jo. Men det vore ju skönt att slippa lacka om luckan varje år :-D Bra att de försökt hitta en lösning i alla fall.

Idag i lätt regn och sidvind satt man på huk och skrubbade sommarfälgarna så de blev rena, får bli ett lager carnubavax i helgen på de med. Någon här föreslog biltemas label off till resterna från vikterna och det gick fint, medlet tog även kvarvarande småskit så nu slipper jag köra clay på de. Frågan är bara när jag vågar sätta på dem samt borde börja leta andra, 4mm mätte de in på och det räcker ett tag för mig men en säsong vet i tusan.

Frågan är ju där med om gränserna öppnar upp till sommaren eller hösten, om det är bättre pris på däck i Tyskland alternativt Polen, får kika på det
Är frakten dyr om du köper med frakt?
fjohan82 skrev: fre 12 mar 2021, 16:15 Ordningen är återställd :-)
Hämtat bilen som fått en ny vindruta och omlackerad baklucka. Igen... Bra med 1 års garanti, blir det problem igen med skav eller annat så kör vi en vända till.
Nya torkarblad monterades också såklart!
De bjöd dessutom på en reklamlist, den åkte dock väck direkt.

20210312_155613_copy_3024x2268_copy_2268x1701.jpg
Grymt härligt med skinande bak! 💫
@DOdell, Med däcken menar du? Vet ej men har aldrig hört om någon som beställt så och har väl därav enkelt antagit att det inte är lönsamt. Normalt när jag varit i eller passerat Tyskland har det inte riktigt funnits tid till att lämna in bilen men sett året om det ges möjlighet så kanske att man skulle kunna vara på ett ställe lite längre och därmed kunna avsätta tid till en däckverkstad.
Jag har testkört bilen för första gången sedan jag bytte ut VVT drevet på exhaust sidan på egen hand.
Lite nervöst men jag har ju redan kört bilen innan på tomgång.
Vill tacka för alla tips jag fått i berört forum.
Allt verkar gått bra. Nu återstår byte av diverse slangar och filter.
  • 1
  • 1462
  • 1463
  • 1464
  • 1465
  • 1466
  • 1912

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]