Moderator: Moderatorer

EbbevonVolvo skrev: ons 17 feb 2021, 13:19
klirre skrev:
Micce1980 skrev: tis 16 feb 2021, 21:34 Hur, vad? Nä men köpt ett nytt kit, begagnat och var det bara att montera?
Nu gissar jag rätt vilt, men med tanke på att Ebbe enl. signatur kör XC60 MY17, där PS var ett Harmansystem, har det åkt eller fraktats ett B&W system i bilen. Kanske till hemmabio?
:-D :-D :-D
Såg du när jag var på HiFi-Klubben och lastade?
Jo, en rejäl uppgradering av frontar och center från ett mindre B&W system.
Så idag har jag plockat ur systemet från bilen. Det passade helt enkelt inte, tog upp hela bagaget med fällt baksäte.

Du får sex poäng på en femgradig skala! Grattis!! :-D
Tackar för bonuspoängen, jag gissade bra helt enkelt :-D

Jag såg definitivt inte när du lastade bilen, har aldrig varit på hifiklubben, men klurade fram att B&W system inte finns till bilen i din signatur ;-)

Hade du kört en SPA-bil skulle jag nog trott likadant som Micce, att du varit och skruvat på bilens integrerade ljudsystem :-)
Snön ligger tung på bil och båt, endast VW-n är vaken
IMG_20210217_091529.jpg
IMG_20210217_091529.jpg (662.68 KiB) Visad 964 gånger
Har inte gjort någonting på ett tag, sköter numera "marktjänsten hemma. Köpt ny Lambdasond som ska bytas vid bätttre väder. Batteriet är också kass, får ladda en stund innan den startar. Även frugan är kass, "glattade" på en isfläck. Landade på och förstörde höger axel. Inget gips men sjukskriven i 8 veckor.... :P :x
Kör numera frugans VW Passat och passar upp på henne. Volvon har aldrig haft så låg prio. :x :x
Köpt ett par backspegelkåpor i kolfiber, läggs till vårens att montera-lista :) En har en liten spricka och egentligen stör den inte så mycket men om man skulle vilja försöka laga den, vad är bästa sätt?
Briander skrev: tor 18 feb 2021, 07:20 Köpt ett par backspegelkåpor i kolfiber, läggs till vårens att montera-lista :) En har en liten spricka och egentligen stör den inte så mycket men om man skulle vilja försöka laga den, vad är bästa sätt?
Bondic på insidan borde räcka långt.
I dag har det kommet ny kartdatabase til Sensus Navigation (2014) - https://www.volvocars.com/no/support/do ... mca/europa :)
Haft den inne på service, fick även fixat två återkallelser. Fick som "tack" för att jag låtit dom åtgärda bältet (eller kanske snarare som ursäkt att det tagit tid..) 500kr rabatt på nästa service/verkstadsbesök. Nu ska den ju inte servas förrän nästa år, men kanske får slänga in en spolning av automatlådan till sommarn/hösten när den lär ha närmat sig 9000 mil

Fortsatt sugen att byta bil, men svårt att motivera. Tydligen håller säljarna på Bilbolaget med eftrsom ingen av dom visade ett uns av intresse dom två timmarna jag spenderade i bilhallen idag medans jag väntade in servicen :-) Kunde självklart tagit kontakt själv om jag velat, och jag hade såklart inte spatserat runt i två timmar om jag inte hade bilen inne på verkstaden, men tycker det är lite trist.
batmac skrev:Tydligen håller säljarna på Bilbolaget med eftrsom ingen av dom visade ett uns av intresse dom två timmarna jag spenderade i bilhallen idag
Dom har väl den inställningen som du säger, är du intresserad tar du kontakt. Vilket (tycker jag) är lite trist. Vi var inne på Hedins här i Halmstad när vi skulle köpa bil förra gången och var intresserad av en som hade på annons (inte en Mercedes). Säljarna var totalt ointresserade, ingen kom fast dom såg att vi provsatt och kollade under huven m.m. Vi köpte via nätet istället, ska det vara opersonligt kan man lika gärna löpa "linan ut". Men bilen vi köpte då var bra, vi har haft den i 16 år.... :-o :-o vi köper inte bil så ofta :-)
lennarte skrev: tor 18 feb 2021, 19:06
batmac skrev:Tydligen håller säljarna på Bilbolaget med eftrsom ingen av dom visade ett uns av intresse dom två timmarna jag spenderade i bilhallen idag
Dom har väl den inställningen som du säger, är du intresserad tar du kontakt. Vilket (tycker jag) är lite trist. Vi var inne på Hedins här i Halmstad när vi skulle köpa bil förra gången och var intresserad av en som hade på annons (inte en Mercedes). Säljarna var totalt ointresserade, ingen kom fast dom såg att vi provsatt och kollade under huven m.m. Vi köpte via nätet istället, ska det vara opersonligt kan man lika gärna löpa "linan ut". Men bilen vi köpte då var bra, vi har haft den i 16 år.... :-o :-o vi köper inte bil så ofta :-)
Ja det är väl så. Tycker tyvärr att Bilbolaget visat samma ointresse även när vi faktiskt aktivt sökt kontakt själva och när vi till slut gick till en annan handlare och köpte nuvarande V60. Ville provköra en V40 som inte var inne när vi kom dit, så säljaren skulle höra av sig. Det hände såklart inte så vi åkte dit igen någon vecka senare och inte heller då kunde man få fram en bil men lovade att ringa så fort man ordnat det.. dom har inte ringt än. Har bara haft kontakt med en bra säljare där, och han var nyanställt och kom tidigare från BMW. Han följde upp och hade bra kontakt. Men det verkar sällsynt. Det är så trist för det är ju inte lite pengar man hostar upp.
Nu har man hämtat hem bilen från verkstad..
De byte ut både dörrarna samt skärmbreddare fram.
I 6veckor ska lacken härdas efter det ska ett nytt lackskydd läggas på
Bilagor
2CB203F5-A5CC-45F9-87ED-75BE86A7136E.jpeg
2CB203F5-A5CC-45F9-87ED-75BE86A7136E.jpeg (912.6 KiB) Visad 705 gånger
  • 1
  • 1451
  • 1452
  • 1453
  • 1454
  • 1455
  • 1912

Det är sedan länge en vetenskaplig sann[…]