Moderator: Moderatorer

av bali61
Hjälp... Är alldeles ny medlem gör säkert fel men måste börja någonstans.
Har stora problem med ac (V-70 2.4 t -02)
Acn slår till o från med 10s intervaller kyler när den är till.
Har haft den inlämnad till 4 st olika firmor föreslagit schimsning men alla säger att det är det inte.
Dom har tömt o fyllt, bytt expansionsventil ,torkare o kondensor.sen river dom sig i huvet.
Någon som kan tipsa om en ac guru i eskilstuna trakten
bali61 skrev:Hjälp... Är alldeles ny medlem gör säkert fel men måste börja någonstans.

Välkommen!
Först och främst bör inlägget ligga i rätt tråd, om ingen moderator hinner flytta inlägget rätt så kan du skriva precis det du skrev här i denna forumsdel:
http://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=19
Lycka till!
Användarvisningsbild
av erikn
Kört med bilen. Den har stått i två månader, då vi just nu har 4 bilar. Mycket regn och blanka bromsskivor gjorde att det tog ett tag innan jag kom loss. Lät lite konstigt i början innan man fått bort det mesta av rosten.
P210: Är det där original-utblåsen?
Användarvisningsbild
av P210
P210: Är det där original-utblåsen?
Jupp! Enligt VIDA verkar det vara samma artikelnr på slutburk och ändrör som T5:an har, borde ju skilja lite i mottryck men det kanske fixas någon annanstans.
Men läste i nånstans att om något Volvo "sportsystem" som hade 30mm längre utblås så jag fick iden att "stretcha" mina lite oxå.

Min bil överst, original T5 underst;
Bild
P210: Åhfasen, tack. Då är det "förlängningen" som gör att det ser såpass annorlunda ut antar jag. :D
av Secca
Fixat 205 kusar under huven med vänlig hjälp av grabbarna på Polestar och Rolf Ericson bil i Falun. :D Blev skillnad kan jag säga.
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 1912

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]