Moderator: Moderatorer

@EbbevonVolvo, Det ligger något i det :-)
.
Monterade denna idag, bilen har ju keyless men ändå står det inte där. Tur det finns bilskrotar ;-)
Blev en miniguide på hur lätt det var att byta med viewtopic.php?f=51&t=153715&p=1418404#p1418404
.
IMG_8284.jpg
IMG_8284.jpg (519.65 KiB) Visad 827 gånger
Införskaffade dessa igår som ska putsas upp och krängas på nya vinterdäck på.
Blev friktionsdäck efter att totalt tröttnat på ljudnivån på Hakkapeliitta 9 efter 75 mil.
Nivån blir säkert bättre med tiden, men stog inte ut.
Bilagor
20201214_205358.jpg
20201214_205358.jpg (416.47 KiB) Visad 819 gånger
Användarvisningsbild
av Jefe
@VolvoJull3,

Efter ca 100 mil avtar ljudet markant. :-D
Tyckte 9:orna lät som sjutton hela förra säsongen, lite bättre den här säsongen. Vet inte om det är för att man blivit van, eller för att det faktiskt är lägre ljudnivå :P
Användarvisningsbild
av Jefe
@C.W.,

Åttorna låter mindre än niorna
men niorna låter mindre efter inkörning på ca 100 mil.
Visst brukar man säga att bilen ofta får ett nytt fel efter att man varit inne med den hos märkesvekstaden? I tisdags fick bilen fixat bälteslåset enligt en återkallelse R10029.
När jag nu i kväll gick ut i garaget för att hämta en sak i bilen såg jag att C-tecens batteriindikator blinkade rött. Kopplade på laddaren och väntade mig att det skulle börja blinka grönt, vilket det alltid har gjort. Nåväl, gick in med min hämtade sak och donade lite grann. Efter en halvtimme gick jag ut för att titta till laddningen. Det blinkade fortfarande rött men laddaren indikerade att laddning pågick. Har detta batteri som jag skött som mitt lilla älskade barn packat ihop!? Tog fram mätinstrumentet och mätte på batteriet som visade 14.3 volt, så laddning pågick. Tog fram en annan battriindikator som jag haft på sommarbilen. Den blinkar grönt!!! Så det är min C-tec laddningsindikator som gått sönder. Bättre att den lämnat in än batteriet i alla fall.
I morgon blir det ett byte till den nygamla indikatorn. Måste väl också motvilligt erkänna att felet inte kan lastas på verkstaden. ;-)
Nä, det var skönt att dom inte orsakat detta! :-D
Fördomar hör till det förgångna, eller?? :-D
Bytt batteri i nyckeln. Drygt 2 1/2 år var livslängden på batteriet "från fabrik".
Efter en hel del Volvosar lämnade jag min XC60 här om dagarna och inväntar en ny bil, Audi A4 allroad-18 190 hk med blyga 2000 mil på mätaren. Stod mellan denna och den nya V60.
Tur nog har den både nyckelfritt och infällbara speglar, något som inte verkar vara helt vanligt hos Audi konstigt nog.. Även sån där sensorstyrd baklucka, varför man ska använda den vet jag inte men vem gillar inte lite extra lulllull.
Bilagor
unnamed.jpg
unnamed.jpg (605.99 KiB) Visad 544 gånger
Senast redigerad av 1 Ludlob, redigerad totalt 0 gånger.
Jo då bilen får nya fel efter att ha varit på märkesverkstad. Efter lackfix för andra gången monterades emblemen på bakluckan fel även denna gång. Nu sitter dom på rätt höjd men inte helt i våg utan de lutar nedåt åt höger. R-Design och Polestar emblemet sitter för nära D5 och det ser inte alls bra ut..... Fick vibrationer och gnissel i förardörren och visst i faaaan dörrsidan sitter inte fast uppe vid diskanthögtalaren. Hur jävla svårt ska de va att återställa en bil när man har det som yrke!? Jag är inte heller sugen på att lämna in bilen igen. När förra V60n va inne för lackjobb för andra gången lyckades dom inte få rätt färgnyans då blev det bilbyte. Nu är det brutalt nära bilbyte igen. Har spanat in en V60CC men vet inte om det är riskfritt med AWD och 20" Pirelli däck, vibrationer tycks vara vanligt. D4 AWD eller T5 AWD lockar inte så mycket. Varför finns inte T6 AWD till CC? Eller T6/T8 TE. Vi ska åka och provköra först så får vi se.
  • 1
  • 1418
  • 1419
  • 1420
  • 1421
  • 1422
  • 1912

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]