Moderator: Moderatorer

Satte dit rattknappar på V50:n till stereon idag, hittade info om att det är lätt gjort här, tack (med dummien satt som f-n).

Satte dit de nya nummerplåtarna idag, de gamla var lite risiga och någon hade placerat sin dragkrok i den främre plåten. Passade även på att montera nya hållare utan bilförsäljarens logga på. En liten förbättring men det ser mycket bättre ut tycker jag.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Slipat bort rost som gömt sig under lacken på bakluckan på 245:an.
Rengjort och smort låset till bakluckan också, så nu fungerar centrallåset till bakluckan igen. (Blev lite akut när det inte ens gick att låsa upp med nyckel...)
av sebsan
I helgen byttes det ventilkåpspackning, luft- och oljefilter, med ny olja givetvis, rotor, fördelardosa samt att pcv-nippeln blev rensad från kladd.
Sen när jag rullat ca 500 meter slocknade ena halvljuset så det blev till att byta en lampa också, som tur var hade jag lampor i bilen :-)-)

Hade tänkt byta motorkuddar, men det fanns bara en av två kuddar inne på Biltema så det får bli en annan gång. :???:
Hjälpte polaren att få igång sin 242 DL - 76 som stått still i 5 år. Med soppaslang direktkopplad till en 5-litersdunk och lite chokande så hoppade den igång riktigt fint. Fick lite luft i däcken och en provtur på ca 1 mil. Var nog skönt för den att få röra på sig.
Passade även på att dra igång min 745:a som stått still i ca 1år, så den fick sig en tur samtidigt. Den startade dock som om man varit på Ica i 10min, så där var det inga konstigheter. Sen var det extra gött att ac:n fortfarande kylde fint! 8) :-)-)

Bild
1 mil på trafikerad väg? Med en bil som stått 5 år..
hoppas ni tog det försiktigt.. gissar att den inte är besiktigad.. och att bromsarna kan vara i lite halvdant skick.. :)
Beställt glasögonhållare som skall sitta istället för instegshandtaget och tvättat bilen. Det är många flugor på vägarna nu. :wink:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 1912

Kolla strömmatningskabeln som går till […]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Teslas SuC i Töre var bortgrävd (var f[…]

Radion dör på C30, 2008

Efter att ha laddat batteriet på vår C[…]