Moderator: Moderatorer
UnleashFusion skrev: ↑tor 08 okt 2020, 17:10 Måste fråga er som har/haft foam lance och ergo's quick release(till OKQ8) adaptern.. denna "flödesadaptern" på 1.2mm, den är ju rena bajs! får ju verkligen ingen stråle eller flöde alls i den . det är som en rinnande vatten som en vanlig svag-vattenkran som enbart kommer ut ur munstycket; justeringen gör ju inget? måste man beställa större flödesadapter? :sJag har en flödesadapter som är 1,4mm, borde fungera för dig också om du byter till en sådan...
fjohan82 skrev: ↑tor 08 okt 2020, 18:09Ah, men den där ergo-adaptern sitter ju som berget och behövde du t.ex. sätta loctite/gängtejp efter att du bytte flödesadaptern? eller skruva du bara tillbaka ergo-adaptern?UnleashFusion skrev: ↑tor 08 okt 2020, 17:10 Måste fråga er som har/haft foam lance och ergo's quick release(till OKQ8) adaptern.. denna "flödesadaptern" på 1.2mm, den är ju rena bajs! får ju verkligen ingen stråle eller flöde alls i den . det är som en rinnande vatten som en vanlig svag-vattenkran som enbart kommer ut ur munstycket; justeringen gör ju inget? måste man beställa större flödesadapter? :sJag har en flödesadapter som är 1,4mm, borde fungera för dig också om du byter till en sådan...
1,2 är en standard som inte fungerar på stationerna.
UnleashFusion skrev: ↑tor 08 okt 2020, 18:18Min levererades med en annan adapter, då Ergo inte fanns på lager. Jag hade jätteproblem att få loss den i samband med att adaptern skulle bytas, antar att den var dragen i maskin eller något...fjohan82 skrev: ↑tor 08 okt 2020, 18:09Ah, men den där ergo-adaptern sitter ju som berget och behövde du t.ex. sätta loctite/gängtejp efter att du bytte flödesadaptern? eller skruva du bara tillbaka ergo-adaptern?UnleashFusion skrev: ↑tor 08 okt 2020, 17:10 Måste fråga er som har/haft foam lance och ergo's quick release(till OKQ8) adaptern.. denna "flödesadaptern" på 1.2mm, den är ju rena bajs! får ju verkligen ingen stråle eller flöde alls i den . det är som en rinnande vatten som en vanlig svag-vattenkran som enbart kommer ut ur munstycket; justeringen gör ju inget? måste man beställa större flödesadapter? :sJag har en flödesadapter som är 1,4mm, borde fungera för dig också om du byter till en sådan...
1,2 är en standard som inte fungerar på stationerna.
fjohan82 skrev: ↑tor 08 okt 2020, 18:25 Min levererades med en annan adapter, då Ergo inte fanns på lager. Jag hade jätteproblem att få loss den i samband med att adaptern skulle bytas, antar att den var dragen i maskin eller något...Fick bekräftat att själva adaptern är limmad från fabrik![]()
Jag satte gängtejp efteråt, det håller fortfarande tätt efter över 1 år.Blir att göra samma
Har testat den i en annan hall (bara 4 platser i den hallen) än den här hemmavid, där var det hallens klena kompressor som gjorde att den inte fungerade när andra tog vatten samtidigt.Hm.. Min GDS har också 4 platser + 1 lyft/eventuellt går att tvätta med också. Dock oklart ifall kompressorn är klen eller stark.. men att jag sett att när alla 4 använder spolarmunstycket har vattnet samma kraft vare sig om man är en person eller alla fyllda..
UnleashFusion skrev: ↑tor 08 okt 2020, 19:29Då borde det räcka att byta adaptern...fjohan82 skrev: ↑tor 08 okt 2020, 18:25 Min levererades med en annan adapter, då Ergo inte fanns på lager. Jag hade jätteproblem att få loss den i samband med att adaptern skulle bytas, antar att den var dragen i maskin eller något...Fick bekräftat att själva adaptern är limmad från fabrik![]()
![]()
Jag satte gängtejp efteråt, det håller fortfarande tätt efter över 1 år.Blir att göra samma
Har testat den i en annan hall (bara 4 platser i den hallen) än den här hemmavid, där var det hallens klena kompressor som gjorde att den inte fungerade när andra tog vatten samtidigt.Hm.. Min GDS har också 4 platser + 1 lyft/eventuellt går att tvätta med också. Dock oklart ifall kompressorn är klen eller stark.. men att jag sett att när alla 4 använder spolarmunstycket har vattnet samma kraft vare sig om man är en person eller alla fyllda..
30D3E151-C73C-427E-932B-617459452F4E.jpeg
fjohan82 skrev: ↑tor 08 okt 2020, 20:23 Då borde det räcka att byta adaptern...Sådär beställt 1.4mm, kan nog låna en stund från bilverkstadens skruvstäd. Sen blir det och prova om vattenflödet hos GDS och om det blir samma sak efter byte får jag dessvärre returnera produkten då den inte kommer kunna användas.
Kan man sätta den i ett skruvstäd så är det lättare, lätt att tappa greppet annars då den som sagt är limmad.