Moderator: Moderatorer

Måste fråga er som har/haft foam lance och ergo's quick release(till OKQ8) adaptern.. denna "flödesadaptern" på 1.2mm, den är ju rena bajs! får ju verkligen ingen stråle eller flöde alls i den . det är som en rinnande vatten som en vanlig svag-vattenkran som enbart kommer ut ur munstycket; justeringen gör ju inget? måste man beställa större flödesadapter? :s
Drog till med första servicen i egen regi på v60in.
Mätaren på drygt 18 000 mil, nya stift, olja, filter, luftfilter, automatlådeolja.
Även bromsskivor fram, med keramiska klossarna och hålade skivor skapades nåt oljud/vibration, så nu är det vanliga utan hål.
Så får vi se hur den sköter sig i vinter
UnleashFusion skrev: tor 08 okt 2020, 17:10 Måste fråga er som har/haft foam lance och ergo's quick release(till OKQ8) adaptern.. denna "flödesadaptern" på 1.2mm, den är ju rena bajs! får ju verkligen ingen stråle eller flöde alls i den . det är som en rinnande vatten som en vanlig svag-vattenkran som enbart kommer ut ur munstycket; justeringen gör ju inget? måste man beställa större flödesadapter? :s
Jag har en flödesadapter som är 1,4mm, borde fungera för dig också om du byter till en sådan...
1,2 är en standard som inte fungerar på stationerna.
fjohan82 skrev: tor 08 okt 2020, 18:09
UnleashFusion skrev: tor 08 okt 2020, 17:10 Måste fråga er som har/haft foam lance och ergo's quick release(till OKQ8) adaptern.. denna "flödesadaptern" på 1.2mm, den är ju rena bajs! får ju verkligen ingen stråle eller flöde alls i den . det är som en rinnande vatten som en vanlig svag-vattenkran som enbart kommer ut ur munstycket; justeringen gör ju inget? måste man beställa större flödesadapter? :s
Jag har en flödesadapter som är 1,4mm, borde fungera för dig också om du byter till en sådan...
Ah, men den där ergo-adaptern sitter ju som berget och behövde du t.ex. sätta loctite/gängtejp efter att du bytte flödesadaptern? eller skruva du bara tillbaka ergo-adaptern?
UnleashFusion skrev: tor 08 okt 2020, 18:18
fjohan82 skrev: tor 08 okt 2020, 18:09
Ah, men den där ergo-adaptern sitter ju som berget och behövde du t.ex. sätta loctite/gängtejp efter att du bytte flödesadaptern? eller skruva du bara tillbaka ergo-adaptern?
Min levererades med en annan adapter, då Ergo inte fanns på lager. Jag hade jätteproblem att få loss den i samband med att adaptern skulle bytas, antar att den var dragen i maskin eller något... :-/
Jag satte gängtejp efteråt, det håller fortfarande tätt efter över 1 år.
Har testat den i en annan hall (bara 4 platser i den hallen) än den här hemmavid, där var det hallens klena kompressor som gjorde att den inte fungerade när andra tog vatten samtidigt.
fjohan82 skrev: tor 08 okt 2020, 18:25 Min levererades med en annan adapter, då Ergo inte fanns på lager. Jag hade jätteproblem att få loss den i samband med att adaptern skulle bytas, antar att den var dragen i maskin eller något... :-/
Fick bekräftat att själva adaptern är limmad från fabrik :bored:
Blir att göra samma
Har testat den i en annan hall (bara 4 platser i den hallen) än den här hemmavid, där var det hallens klena kompressor som gjorde att den inte fungerade när andra tog vatten samtidigt.
Hm.. Min GDS har också 4 platser + 1 lyft/eventuellt går att tvätta med också. Dock oklart ifall kompressorn är klen eller stark.. men att jag sett att när alla 4 använder spolarmunstycket har vattnet samma kraft vare sig om man är en person eller alla fyllda..
30D3E151-C73C-427E-932B-617459452F4E.jpeg
30D3E151-C73C-427E-932B-617459452F4E.jpeg (154.95 KiB) Visad 851 gånger
UnleashFusion skrev: tor 08 okt 2020, 19:29
fjohan82 skrev: tor 08 okt 2020, 18:25 Min levererades med en annan adapter, då Ergo inte fanns på lager. Jag hade jätteproblem att få loss den i samband med att adaptern skulle bytas, antar att den var dragen i maskin eller något... :-/
Fick bekräftat att själva adaptern är limmad från fabrik :bored:
Blir att göra samma
Hm.. Min GDS har också 4 platser + 1 lyft/eventuellt går att tvätta med också. Dock oklart ifall kompressorn är klen eller stark.. men att jag sett att när alla 4 använder spolarmunstycket har vattnet samma kraft vare sig om man är en person eller alla fyllda..
30D3E151-C73C-427E-932B-617459452F4E.jpeg
Då borde det räcka att byta adaptern...
Kan man sätta den i ett skruvstäd så är det lättare, lätt att tappa greppet annars då den som sagt är limmad.
fjohan82 skrev: tor 08 okt 2020, 20:23 Då borde det räcka att byta adaptern...
Kan man sätta den i ett skruvstäd så är det lättare, lätt att tappa greppet annars då den som sagt är limmad.
Sådär beställt 1.4mm, kan nog låna en stund från bilverkstadens skruvstäd. Sen blir det och prova om vattenflödet hos GDS och om det blir samma sak efter byte får jag dessvärre returnera produkten då den inte kommer kunna användas.
  • 1
  • 1386
  • 1387
  • 1388
  • 1389
  • 1390
  • 1912

Volvoverkstaden laddade in uppdateringen på […]

Hjälp! Volvo 940

Bilen Volvo 944, 1994, B230FD Symptom Efter en st[…]

I morse fungerade det igen. Kan tänka mig att[…]

945 ltt tempgivare