Moderator: Moderatorer

funkar kanske mot taskiga fälgar men däckfirman blir ruggigt sur nästa gång du byter däck :D
men som Sven säger,
Slang är ju helt perfekt.......
Haha ja det skulle väl vara det då..
Fälgen i sig ser kanonfin ut, det var som sagt två små märken som slipades ner och efter det verkade allt vara frid och fröjd förutom ett enstaka ställe. Det är ju minimalt med läckage, har kört med 2.7 bar i däcket i någon vecka nu utan att den tappat något men det bubblar likt förbaskat från kanten. :( Det är nu man ångrar att man köpte DYRA fälgar. :oops:
Severin skrev:Inte min Volvo utan en kompis och det är inte han som har gjort nåt med sin Volvo utan andra som inte kan hålla fingrarna borta.
Bild
Bild
Bild

Fyfan :-(O) :-(O) Tänk om det suttit nått småbarn inne i bilen eller hund i skuffen.. Skrämda för livet, :-(O)

---
Bara kört den, Jag sålde ju dock min Volvo så kör med Föräldrarnas V70 2,4D, och kommit fram till att Det ska vara Volvo.
Hade bilen på verkstad igår för att byta länkarm, hjullager bak samt bromsar fram. Allt annat än billigt men bra blev det.
Idag har bil och fälgar vaxats. Samt att jag "gömt" gps:laddar sladden bakom panelen. :)
Upp med bild på hur du dolde det! :)
grillchips skrev:Upp med bild på hur du dolde det! :)
Ok då :wink:

1). Placerade gps:en på önskad plats och la sladden i det spår som finns, här ser jag inte sladden när man sitter i förarstolen.

Lossade på sidopanelen i instrumentbrädan, denna är ju bara att dra bort.

Bild

2). Drog gps-sladden här under så långt den räckte och gömde där en ciggförgrenare då den befintliga annars ej är tillräckligt lång.

Bild

3). Här finns det precis lagom med plats för en kabel att titta fram och kan förvaras i förvaringsfacket bakom stereon när den inte används.

Bild

4). Såhär blev resultatet. Hade planerat att dra den under ända till undersidan på cigguttaget ock skarva/löda där men ville inte pilla med det idag då jag under monteringen upptäckte att denna förgrenare var rätt sliten så ska handla ny när tillfälle ges och kasta denna utnötta stackare. :)

Bild
Ah smart! Hoppades dock på en placering i mitten av rutan, men kanske bara jag som envisas med att ha gpsen där. :D jag har annars tips på hur du kan dela 12volten från uttaget utan klippning, lödning etc = går enkelt att återställa till originalskick om man skulle behöva.
Min sambo blev hysterisk när hon under tur med "nya" bilen började höra ett pipande/skrikande från höger framhjul. Det första som slog mig var sten mellan bromssköld och skiva. Pillade lite med en nyckel mellan sköld och skiva. Ut kommer en svart träflisa som legat mot skivan. Helt otroligt att denna lilla bit kan ge ett sådant fruktansvärt skrikigt ljud! Och hur hamnade den där? :D
Bilagor
image.jpg
Träflisan
image.jpg (810.23 KiB) Visad 6233 gånger
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 1912

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]