Moderator: Moderatorer

Har haft bilen hos tre olika personer som kikat på om de kan fixa rosten på framskärmarna. En av dem kändes mer förtroendeingivande och gav mig ett bra pris, så han ska fixa det om ett par veckor.

R-Design fronten jag hade bokad verkar nu helt borta från bildelsbasen.. så den blev visst såld till någon annan. Vilket var lite trist, för fick ett väldigt bra pris på lackering av samma kille som tar sig an rosten. Tror mig dock ha beslutat mig för att inte göra några större ingrepp på bilen då det kan finnas viss anledning att byta till kombi till nästa år. Men vem vet, ändrar mig om bilen lika ofta som jag byter kalsonger :P

Tvättade av den en aning, men måste verkligen försöka få bort asfaltsfläckar, Prick-bort hjälpte föga. Tips?

Min Dice-enhet verkar äntligen ha hittat till Sverige, så nästa vecka kanske jag kan slutföra retrofitten av digitala klustret. Har jag redan lagt så mycket tid och pengar på det så får det ju slutföras.

Slutligen beställde jag stänkskydd från skruvat. Fram och bak.
Nya skivor och belägg fram...gamla var helt slut. Passade på att snygga till oken samtidigt.
Bilagor
IMG_20200509_102113.jpg
IMG_20200509_102113.jpg (944.74 KiB) Visad 788 gånger
IMG_20200509_093140.jpg
IMG_20200509_093140.jpg (761.88 KiB) Visad 788 gånger
Lerat pendlarbilen, allt utom höger framskärm eftersom jag fick order av regeringen att gå ut i skogen med röjsågen.

Har jag tur räcker det med att jag drar ut grotet ur skogen imorgon så jag kan fortsätta med bilen.
Monterat de nya extra backljusen, en viss skillnad på 15-20W och 40W...
Tänkte monterat dem på ett litet annat sätt, men de får sitta som de andra satt tillsvidare.
batmac skrev: lör 09 maj 2020, 13:55

Tvättade av den en aning, men måste verkligen försöka få bort asfaltsfläckar, Prick-bort hjälpte föga. Tips?

"Sonax Xtreme Intensiv Avfettning"
Tycker jag faktiskt funkar bra. :-)
Lycka till!!
batmac skrev:Har haft bilen hos tre olika personer som kikat på om de kan fixa rosten på framskärmarna. En av dem kändes mer förtroendeingivande och gav mig ett bra pris, så han ska fixa det om ett par veckor.

R-Design fronten jag hade bokad verkar nu helt borta från bildelsbasen.. så den blev visst såld till någon annan. Vilket var lite trist, för fick ett väldigt bra pris på lackering av samma kille som tar sig an rosten. Tror mig dock ha beslutat mig för att inte göra några större ingrepp på bilen då det kan finnas viss anledning att byta till kombi till nästa år. Men vem vet, ändrar mig om bilen lika ofta som jag byter kalsonger :P

Min Dice-enhet verkar äntligen ha hittat till Sverige, så nästa vecka kanske jag kan slutföra retrofitten av digitala klustret. Har jag redan lagt så mycket tid och pengar på det så får det ju slutföras.

Slutligen beställde jag stänkskydd från skruvat. Fram och bak.
Gör det med RW:s asfalt och tjärlösare. Stark som stryk. Men får inte torka in, då går det bara bort med mer av tjärlösaren. Eller MAC 123 Kraftlösare. Också dundergrejer.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
batmac skrev: lör 09 maj 2020, 13:55 Tvättade av den en aning, men måste verkligen försöka få bort asfaltsfläckar, Prick-bort hjälpte föga. Tips?
Kallavfettning (har kört autodudes denna vintenr) på torr bil
vänta 5min
Alkalisk avfettning (även här kör jag autodudes, billigt)
vänta 5min till
Högtryck, gärna hetvatten om någon GDS har det i närheten.

Jag brukar köra kallvatten då den enda riktiga tvätthallen i min stad har det, men brukar köra tvättbås ett par gånger på vintern bara för att kunna spola rent med hetvatten. Det gör verkligen stor skillnad på varmt och kallt vatten.
  • 1
  • 1312
  • 1313
  • 1314
  • 1315
  • 1316
  • 1912
Beställa ny V90 T6 recharge

Om jag hade beställt en V90 hade jag kryssat […]

CTEK Laddare (connect kabel)

@NiklasXC70 , Jag gjorde så här https:[…]

Vad Volvo rekommederar idag vet jag inte. Jag tror[…]