Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Där har du ett ordentligt sponsavtal att jobba med! :D
Du kan ju börja lite smått med bara de bilar som levereras i Sverige.. (Dumt att ta på sig för stora skor direkt!)
:-)-)
Användarvisningsbild
av erikn
De senaste veckorna har det varit mycket.

- Bytt packboxar i framgaffeln på hojen förra veckan.

- I helgen tagit loss och gjort rent förgasarna (4 st) på hojen. Två av lågfartsmunstyckena var helt igensatta, förklarade varför den inte gick på alla cylindrar på tomgång. Ett hel_ete att få dit igen då det är noll plats mellan luftburk och cylinder.

- Igår var jag till jobbet på kvällen och svetsade fast fästet till centralstödet.

- I helgen plastat locket på boxen bak, var flera stora läckage vid regn.

- För en månad sedan bytt ut allt på min bil bromsarna bak. Ok, skivor, bromsbelägg och slangar.

- Idag monterades nytt lager vänster fram, bromssköld, ny bromsskiva vänster (höger ny i vintras) och nya belägg båda sidor.

- Idag nya skivor och bromsbelägg på dotterns Polo.

- Idag ny plastbit där handbromsvajern går över diffen.

Kvar att göra:

- Synkronisera förgasarna på hojen.

- Montera ny säkringsbox, har haft problem med den gamla där det bara är en säkring kvar. Tidigare ägare har också haft problem då det är tre hängsäkringar av olika modell

- Byta kamrem på dotterns Polo, den har precis passerat 18000 mil.

- Byta vattenpump på frugans bil. Tror att det är där den drar vatten.

- Allmän service på alla tre bilarna + hojen med oljefilter och olja.
Idag har det blivit storttvätt.. :)
Avfettning, fälgtvätt, högtryck, shampo, svampning, högtryck/avspolning och sen ett himla pillande med prick-bort och trasor så alla hemska asfaltsfläckar försvunnit.
Tog ut mattorna och spolade av och gnuggade lite på också, blev bra.. dom har inte tappat svärtan än så ingen såpa den här gången. :)
Sist gick jag loss med dammsugaren inne i bilen.

Nu är det nybilskänsla all over igen! Weeeee! :lol:

Edit: Men det var sjukt svårt att få bort insekterna.. hade inget bra medel för det. Vad använder ni för att blodstänket ska släppa?
Användarvisningsbild
av Frrla
lödde dit en ISO kontakt på stereo-kablaget till GLT:n samt monterat ny mp3/aux/usb mä slutsteg å 2x 10" bas.
man kan hänga på originalstereon med antenn osv på 3 sec.

bytt dammskydd styrservo vä.

alla tätningar på bromsoken runt om.
klossar runt om.

kablar, rotor, lock nytt

kvar att göra.
handbromsbackar komplett sats.
fixa klocka.
städa, tvätta

8)
EN MASSA!!

Åkte till Volvo då min leverans med lackstift, stänkskydd och V O L V O loggan kommit och satt dit allt. Satt dit XC-grill, 12V uttag i bagaget, belysta make-up speglar och stereoknapper från en nyare V50 med aluminium på som kom med Posten idag.

Satt dit backvarnare som lackerades tidigare i veckan (igår men blev färdig inatt).

Nu förtjänar jag en öl. SKÅL!! (BE)
Jag har tvättat bort fågelskit för tredje dagen i rad.. Tror dom har någon slags hatkampanj mot min bil. :(
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 1912

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen mom[…]

Har kopplat kablarna och provstartat bilen. Tripp […]

Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&au[…]

https://www.bilprovningen.se/arkiv/nyheter/2025-03[…]