Moderator: Moderatorer

Bokat besiktning till torsdag, imorgon. Hoppas dom inte anmärker på start/stopp...

Bytte till Biltemas torkarblad, får se hur länge dom håller. Tänkte att torkarblad kan behövas när man besiktar
Jernhand skrev: ons 19 mar 2025, 15:44 Bokat besiktning till torsdag, imorgon. Hoppas dom inte anmärker på start/stopp...

Bytte till Biltemas torkarblad, får se hur länge dom håller. Tänkte att torkarblad kan behövas när man besiktar
Min start/stopp var inaktiv i två år pga ett skapligt trött batteri men det var inget som kommenterades. Bladen från Biltema har hållit sen i oktober :-D
Använder Biltemas torkarblad till 745-an, byter oftast på hösten. Kör inte så många mil om året. Och dom kostar ju nästan ingenting. Till Subarun köpte jag (Hella) på www.trodo.se (varken Biltema eller Ullared 😱😱 har några). Originalnal torkarblad sitter kvar ännu (4000 mil) men nya ligger I garaget och ska bytas snart.
Har generellt inga problem med biltemas saker och har kört på biltemas torkarblad förr om det kniper, men för att jag ska välja dom över annat så ska det också vara billigare än vad det kostar med andra (förmodat/inbillat) bättre märken. För egen del är biltemas torkarblad 35kr billigare än Bosch "original", och den mellanskillnaden unnar jag mig. :-)
Köp bara inte biltemas billigaste torkarblad. En bekant gjorde detta, stålfjädern gled ur bladet och drog en repa i rutan.
Kör själv på BT:s 80-kronorsblad sen många år. De är ok om man står ut med att de skramlar i vändningarna :oops: Jag klämmer ihop lederna med polygrip så blir de tystare :-)
Var ledig igår så blev en utvändig tvätt och en invändig tvätt och dammsugning. 3 h senare var man klar. Nu väntar sambons bil med.. :-)
Fick beställt även en mutterdragare idag som lär väl underlätta däckbytena hädanefter.
batmac skrev: tor 20 mar 2025, 09:29 Har generellt inga problem med biltemas saker och har kört på biltemas torkarblad förr om det kniper, men för att jag ska välja dom över annat så ska det också vara billigare än vad det kostar med andra (förmodat/inbillat) bättre märken. För egen del är biltemas torkarblad 35kr billigare än Bosch "original", och den mellanskillnaden unnar jag mig. :-)
459 kr vs. 2x99 kr i detta fall. Man får väl testa.

Blankt papper på besiktningen :party:
kievY skrev:Var ledig igår så blev en utvändig tvätt och en invändig tvätt och dammsugning. 3 h senare var man klar. Nu väntar sambons bil med.. :-)
Fick beställt även en mutterdragare idag som lär väl underlätta däckbytena hädanefter.
Det lär underlätta, du kommer älska den. Halverar nästan tiden för hjulskiftet.

Till er alla, kom ihåg att kontrollera/efterdra ca 10 mil efter skiftet. Min mekaniker skrattade och sa "om du bara visste hur många som tappar hjulen varje vår/höst"
@246, Ja, slippa använda lång nyckel för att få av bultarna. Och hade redan batteri från samma märke så köpte maskinen lös och var bra pris just nu så perfekt.
Brukar dra med momentnyckel vid montering och kollar efter 10 mil typ och då brukar det vara lugnt.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 46

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]