Moderator: Moderatorer

Xibbe skrev:
Bilnörden skrev:Vart gjorde du det någonstans? Liknar Autospa.....
Blev det bra?
Vad kostade det?
Det är på Autospa vid Stallsiken. TS Recond tar 3500, men det är inte DITEC. MrCAP tar 3890 utan moms.
DITEC(Autospa) har kampanj på 4000kr (annars 4750kr) för alla bilar som bokas under april månad, men gick bra att utföra de i Maj.
Dom fick bort all asfalt, tjära och rostpluppar efter stänk från dubben. Duttade i lite stenskott i lacken.
Sen blir den ju lättare att tvätta och att ha garantin. Dom putsade alla fönster, damsög och polerade upp alla mattor med.
Det lilla negativa var vell att dom inte gjorde rent sista 5cm undertill på kjolen, samt bakom regplåtarna. Får göra det själv sen.
Han skickade även med ett litet tvättkitt med Ditec-prylar.
Funderade på o ta Bilias bilvårdsavtal 245kr/mån tror dom gör en helrekond in o utvändigt i samband med service.
Användarvisningsbild
av Brainy
Hämtade bilen från rekonden. Tyvärr så regnade det på vägen hem :evil: så några foton får ni inte. Ska spola av imorgon.

Men det var ett fint lyft, skapligt blänk hade jag redan men lacken var ju lite nött efter 2år sen senaste lackskyddet lades på och det polerades bort riktigt fint så nu känns lacken som ny igen. Jag är mycket nöjd :)

Har haft en mindre repa på bakluckan som egentligen bara synts när solen legat direkt på och bilen varit nytvättad. Denna fick inte ditec bort för 2 år sedan. Men kommentaren om den när jag hämtade bilen den här gången var "Den var väl ingenting" och mycket riktigt så är den också helt borta! :D
Fokuserad skrev:Du kan få mina svarta och en tusenlapp så är problemet löst. :wink:
Nej då, det lutar åt en beställning på JB. Men 2 375kr...
Det där är nästan oförskämt bra flyt ju. Fortfarande avis, och jag hade säkert dem framför ögonen när var där, men letar man bara efter bakluckehandtaget så gör man. :roll:
Haha! Jag som bytte mina svarta mot dessa utan mellanpeng, man kanske skulle göra sig ett kap? ;) Nä, jag ska sluta bråka. De stannar tyvärr. 8)
Ja det tror jag nog, bilen har stått inne ett tag om det nu är samma, färgen är rätt iallafall. Men jag höll ju själv på att missa det helt, ren flax att jag tog en titt in i kärran bland allt bråte när jag vände på klacken.

I övrigt: är hemma i Skövde nu vilket innebär utomhusparkering. Igår morse var motorhuven full med fågelskit så det blev en vända till biltvätten för att få bort lackförstörarn, imorse fanns det ett par kluttar igen trots att jag höll mig borta från träd denna gång. Så, imorgon bitti får det bli en repa till tvätten igen innan jag åker hem till Sthlm igen, har ju trots allt 50kr kvar på kvittot på GDS-hallen. :lol:
Användarvisningsbild
av Fokuserad
Förstår dig, de silvriga verkar inte vara helt enkla att få tag på utan att plocka fram stora plånboken.

Vilken väg tar du imorgon? Vi åker från Växjö vid 13-tiden och tar E4 upp. :)

On topic: Bilen fick sig en tvätt, och jag fick erfara att kallt vatten på varm vindruta med stenskott inte är så bra. Resultatet blev en spricka rakt över, nedifrån och upp. Kul!
Användarvisningsbild
av börne
Bytt en lampa som var kass, tvättat den samt städat av den invändigt samt såpat gummimattorna som jag såg en del gjort här på forumet. Vilken skillnad.

En vecka sedan dom tvättades med bilschampo samtidigt som bilen... syns knappt.
Bild

Efter en såpning... sjukt mycket bättre, man lär sig saker hela tiden :-)-)
Bild

Hittade tipset här... http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 46&t=93043
Användarvisningsbild
av Brainy
Svurit åt den och lovat att byta ut den direkt handlarn öppnar på tisdag efter att kopplingspedalen försvann ner i golvet efter och jag blev ståendes på ett riktigt dåligt ställe på norra länken :(
Användarvisningsbild
av joel80
Missade att lägga till bild Jonathan777?

Och välkommen till forumet. ;)
Brainy: Ajsing, det lät inte kul. :o

Perra: Tankat fullt här med, fick i 45 liter (55l är max), 35 mil senare har jag drygt 10l kvar... :/

Edit:
Och, en morgontvätt:
Bild
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 1912

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus