Moderator: Moderatorer

Matchmiss skrev:
basberoende skrev:Gjorde det sista på baslådan idag

Bild
Är det 300 wattare eller xtr? :D Grymt snyggt bygge hursomhellst!

det är xtr250d2 som drivs av ett 3500.1 som ligger i baljan, ska även i ett 150.4 till dörrarna.
tackar
Ska byta framhjulslager och felsöka passagerar airbag på v50:in. Trodde man skulle få sitta i vårsolen idag och softa lite men volvon tyckte annorlunda :-)

Skulle haft bilen till elmia igår men fick åka passat ist för ena lagret lät hemskt illa. Fick tag på ett nyss och byter det under dagen :-)
Användarvisningsbild
av Xibbe
Bilnörden skrev:Vart gjorde du det någonstans? Liknar Autospa.....
Blev det bra?
Vad kostade det?
Det är på Autospa vid Stallsiken. TS Recond tar 3500, men det är inte DITEC. MrCAP tar 3890 utan moms.
DITEC(Autospa) har kampanj på 4000kr (annars 4750kr) för alla bilar som bokas under april månad, men gick bra att utföra de i Maj.
Dom fick bort all asfalt, tjära och rostpluppar efter stänk från dubben. Duttade i lite stenskott i lacken.
Sen blir den ju lättare att tvätta och att ha garantin. Dom putsade alla fönster, damsög och polerade upp alla mattor med.
Det lilla negativa var vell att dom inte gjorde rent sista 5cm undertill på kjolen, samt bakom regplåtarna. Får göra det själv sen.
Han skickade även med ett litet tvättkitt med Ditec-prylar.
grillchips skrev:
Fokuserad skrev: Ahh, turgubbe! Det glömde jag kolla efter när jag var där sist, och kom iväg för sent i går så blev inget.
Hur fick du loss dem förresten? Bra att veta om man skulle springa på ett par nästa gång.

Du vet var du ska göra av dina rails sedan när du fått på listerna. :wink:
Haha! Railsen behåller jag nog, känns som att det kan vara ett hyfsat andrahandsvärde på att ha kvar dom även fast de inte kommer vara monterade. Tyvärr. ;)
Jag hade ett jädra flyt, hade för ett tag sen sett att de hade inne EN med taklister och jag letade som en tok efter just den kärran nu. Hittade den tillslut, såg att listerna var avtagna och svor. När jag var påväg att gå vidare så kikade jag hastigt in i bilen och där låg dom, demonterade och klara! Så jag nallade clipsen som satt kvar på taket och tog listerna. :) Verkar räcka med ett fiskben för att lossa på allt, och torx för railsen förstås.
Du kan få mina svarta och en tusenlapp så är problemet löst. :wink:
Nej då, det lutar åt en beställning på JB. Men 2 375kr...

Det där är nästan oförskämt bra flyt ju. Fortfarande avis, och jag hade säkert dem framför ögonen när var där, men letar man bara efter bakluckehandtaget så gör man. :roll:
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 1912

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]