Moderator: Moderatorer

Balanserat hjulen då det kanske gick lite väl snabbt när de skodde på de nya sommardäcken förra veckan. :wink:
Blev en tvätt invändigt + utvändigt idag och en sväng till Biltema i Gävle för inköp av dubbelhäftande tejp och en regplåtshållare. Testade ett medel för mattor och det blev iallafall lite bättre. Ska efter middagen sätta dit de nya regplåtarna :D

Bild
Bild
Jesperhellman skrev: Testade ett medel för mattor och det blev iallafall lite bättre.
Provat såpa? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... +s%C3%A5pa

Det fungerade toppen på förra bilen, till nuvarande gick det inte lika bra, förra ägaren av bilen bodde i ett område med vatten av hög kalk och salthalt som säkert torkat ut dem. Men värt att prova om man har hemma. ;)
Micce1980 skrev:
Jesperhellman skrev: Testade ett medel för mattor och det blev iallafall lite bättre.
Provat såpa? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... +s%C3%A5pa

Det fungerade toppen på förra bilen, till nuvarande gick det inte lika bra, förra ägaren av bilen bodde i ett område med vatten av hög kalk och salthalt som säkert torkat ut dem. Men värt att prova om man har hemma. ;)

Har ej provat det, men stod och höll i en såpa innan men det blev ett annat idag. Får prova det nästa gång!
Det jag körde nu var Turtle Wax "Black Chrome".

Tack för tipset. :)
Perra83 skrev:Så där ja! Det är inte ofta man ser en 854 Turbo utan bara en massa importerade T5:or. Hade en jag oxå som rullade i Östersund före mig. Där satt Turbo loggan under höger baklykta.

Tack! Precis, denna gick i östersund fram till 2010, där den även blev såld ny. Har funderat över emblemets placering jag med (om ja ska flytta den).. Men även på den förra turbon så satt de som ja har nu :p
Tog en sväng till Jkpg Bildemo igår. Allt jag ville ha fanns såklart inte men det väsentliga fanns såsom ny dyna + klädsel till passagerarsätet och ny klädsel till förarsätet.
Fick även med mig 3 av 4 nedre dörrlister som matchar R-designpaketet, jävligt surt att inte hitta den siste men det fanns verkligen inga fler. Får försöka hitta den hemma i Sthlm.
OCH! Taklister så jag kan plocka bort railsen, äntligen!

Det stod en fräsch V50 på skroten med ett i princip nytt gaspedalsgummi på som även hade ett snyggt avgassystem, dock fick vi inte med oss det då vi saknade både domkraft och såg i någon form. Så antingen får det bli en ny tur senare i sommar eller så får jag ta en titt på Karstorps bildemo som ligger lite närmre hemma.

Dags att beställa färg och måla lister till dörrar och tak!
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 1912

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]