Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Tydligen fler som skall västerut. Så även jag. Åker Lidköping tur och retur i morgon. Om ni möter mig kan ni inte missa mig. Jag har en 12 meter lång släpvagn efter bilen.
Jag tar E18 vid niorycket ungefär, blå och stora fälgar i förmodligen lite för hög hastighet, så försök o vinka! :D
Riktigt stiliga fälgar. Jag skulle gärna ha många ekrar men är nog för lat för att orka hålla det så rent som jag vill.

Och jag håller med om att bilen borde sänkas med de hjulen ;)
Riktigt snyggt! Jag förstår såhär vid säsong 2 med mina Dotz Roadster att ja, kollegorna hade rätt, man ledsnar på att skrubba varenda vrå. Tveksam till mång-ekrad fälg i framtiden men visst är det läckert! :D
Hade bilen inlämnad för omprogrammering av MTE igår.
Har inte hunnit köra så mycket men än så länge är jag nöjd med skillnaden.

Blir bra (kul?) inför långkörningen till Göteborg på fredag. :wink:
Betalade av lite på billånet. V60:n kostar nu ca 1700kr/månad inkl amortering, ränta och försäkring hos Volvia. Med en tank diesel i månaden så blir det ca 2500kr. Allt på Volvofinans fakturan. Smidigt som bara den :wink:
Användarvisningsbild
av Frrla
Som några kanske redan vet så har jag plockat ut motorn och börjat rennovera.
La en beställning på nya lager, ringar, packningar, färg, bussningar, stift, kablar, mm på ca 6 000 spänn inklusive trimm (ca3k) när man ändå har plockat loss allt :)
Bild

Ska bli kul å få ut henne på vägarna igen... :)
Perra83 skrev:Betalade av lite på billånet. V60:n kostar nu ca 1700kr/månad inkl amortering, ränta och försäkring hos Volvia. Med en tank diesel i månaden så blir det ca 2500kr. Allt på Volvofinans fakturan. Smidigt som bara den :wink:
Det lät som det var en billig driftskostnad för den bilen. :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Låter som det är månadsutgiften och inte kostnaden.

Min bil har varit betald sen jag köpte den för tre år sedan så månadsutgiften sen dess är låg. Men bara värdeminskningen beräknar jag högre än 1700kr (har fört över 3000kr till mitt bilsparkonto per månad sedan dess för att skapligt täcka värdeminskningen) och sen tillkommer garage, försäkring, skatt, service mm till kostnaden utöver värdeminskningen.

Sen är det alltid skönt att slippa ha högre fasta utgifter.
  • 1
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 1912

Där är något som är tokeri p&[…]

Dagens bilar (oavsett framdriftsteknik) är al[…]

Om inte tappen går helt in i hålet kom[…]

gummilist

Såg i helgen på min V60 2020 - att t&a[…]